Apples Netflix-konkurrent åbner måske i foråret
Stikket sættes i til en video-, film- og serietjeneste fra Apple. Det ventes snart at ske.
Der er ikke sluppet mange informationer ud om Apples kommende streaming-service, der måske bliver en konkurrent til blandt andet Netflix.
Tidligere har vi beskrevet, at Apple har indgået aftaler om indkøb af indhold til brug på de forskellige platforme. Det er ikke noget Apple har været hemmelige omkring. Apple har blandt andet indgået flerårige aftaler med selskaberne Powerhouse A24 og Oprah Winfrey Network.
Nu rasler rygterne igen. Måske er en åbning af streamingtjenesten nært forestående.
Ifølge The Information har Apple fortalt forskellige studier og produktionsnetværk, at deres indhold bliver tilgængelige via den kommende service, når den lanceres i midten af april. Den præcise dato er ikke kendt eller bekræftet.
Hvordan Apples tjeneste bliver udformet ved vi ikke. Der spekuleres i, at tjenesten bliver en ”ekstra bonus” til ejere af Apple-produkter. Måske en model hvor streamingtjenesten følger billigt, eller måske gratis, med, når forbrugeren køber et Apple-produkt.
Hvis en sådan tjeneste følger med, eller er meget billigt, animerer det klart forbrugerne til at se endnu mere i retning af Apples produkter.
Ved CES 2019 fyldte Apple, indirekte, en del. De var ikke selv tilstede med en udstilling, men CES blev brugt til at annoncere adgang til iTunes og AirPlay 2 i Samsungs tv-serier for 2019. 2018-modellerne fra Samsung vil senere i 2019 blive opdateret, så de bliver ”Apple-klar”.
Sony meldte sig også klar til at åbne for AirPlay adgang på deres skærme. Dette indikerer i hvert fald, at Apple er i gang med at åbne sig på flere platforme, der handler om tv og streaming.
Apples CEO Tim Cook har ikke bekræftet oplysningerne om en nært forestående Netflix-konkurrent. I starten af januar kom der alligevel en melding fra top-chefen. Apple vil i år lancere ”nye services”, forlød det.
Rygterne om en Netflix-konkurrent fra Apple har kørt længe. Tilbage i efteråret 2015 skrev vi om det første gang på MereMobil.dk.
Mere til historien
Apple har ifølge Wall Street Journal brugt over 1 milliard dollars på nye Hollywood-shows.