Apple genudsender iOS 9.3 til iPad 2
Opdateringsproblemer har ramt iPad 2, iPad Air og iPhone 5S. Læs dette før du opdaterer dine enheder til iOS 9.3.
Efter frigivelsen af iOS 9.3 er ejere af en iPad 2 rendt ind i problemer, efter de installerede opdateringen. Nogle oplevede problemer med aktiveringen af produktet, efter iOS 9.3 var blevet installeret. iPad 2 var tilsyneladende ikke i stand til at forbinde til Apples servere for at gennemføre aktiveringen.
Ejere af en iPhone 5S og iPad Air havde andre problemer. De kunne ikke gennemføre opdateringen med mindre, at brugeren kunne huske det helt originale Apple ID og password, der blev brugt, dengang telefonen blev sat op første gang efter købet. Det kan i sig selv være et stort problem, hvis enheden har skiftet ejer undervejs.
Nu er der genudsendt en særlig fejlrettet iOS 9.3 til iPad 2. Efter installationen af denne skulle iPad 2 igen fungere korrekt. Denne opdatering skal installeres via iTunes på en computer, og kan således ikke hentes over-the-air (OTA).
Hvis man er ramt af iOS 9.3 aktiveringsproblemer på iPhone 5S eller iPad Air skal man konsultere en særlig website Apple har lavet til formålet. Problemet er, at Apples support-site ikke hjælper ret meget, hvis man har overtaget en iPhone 5S, f.eks. købt brugt, og den oprindelige ejer ikke står til at finde.
Skal du opdatere til iOS 9.3, hvis du har en iPad 2, iPad Air eller iPhone 5S? Jeg vil opfordre til at vente lidt, da Apple angiveligt arbejder på en fejlrettet iOS 9.3. Indtil denne er klar, er det lidt på eget ansvar, man forsøger.
– Apple løser 1970-fejl på iPhone og iPad
WEB-TV: Derfor sparer du ikke strøm når du lukker apps
Mere til historien
Hvis du køber et brugt Apple produkt skal du huske og tjekke om aktiveringslåsen er aktiveret. Læs vores artikel med 5 råd til, hvad du skal tjekke før du køber en brugt iPhone eller iPad. Her finder du også vejledning til, hvordan du tjekker aktiveringslåsen.