Sådan håndterer Samsung ridser på Galaxy S6
Har du ridser på Galaxy S6 og S6 Edge, forsaget af Clear View Cover brug, så får du skærmen skiftet.
Skærmridser på Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er hvad nogle ejere af produkterne står med, efter brugen af Clear View Cover, der netop skulle beskytte mod ridser, som er enhver mobilejers værste mareridt.
Samsung har tidligere overfor MereMobil.dk bekræftet, at de har modtaget rapporter omkring mulige ridser i skærmene på Galaxy S6 og S6 Edge. Ridserne er skabt, fordi partikler er blevet fanget mellem telefonens skærm og coveret.
De kunder som står med problemet, skal kontakte Samsungs kundeservice, der efterfølgende vil håndtere sagen.
I et notat til servicecentre og værksteder som Sammobile er i besiddelse af, beskriver Samsung, hvordan reparatørerne skal håndtere produkterne, som kommer ind på værkstederne.
Notatet bekræfter problemet
Ud fra skrivelsen er der ikke længere kun tale om ”mulige ridser”. Dokumentet viser med billeder, præcis hvordan de ser ud, og at de rent faktisk eksisterer.
Kundeservice skal, ifølge notatet, vejlede kunden til en inspektion af problemet på et autoriseret værksted, og at en skærmudskiftning kan komme på tale, såfremt enheden ikke er ældre end tre måneder, regnet fra købsdatoen – og såfremt ridserne stammer fra brugen af det pågældende cover.
Ridserne på skærmen ser specielle ud, og værkstedet kan derfor afgøre, om de stammer fra coverbrug, og ikke fra andre ting. I tilfælde af at coverbruget har ført til ridser bliver skærmen udskiftet, hvorefter der bliver monteret en beskyttelsesfilm på skærmen, for at undgå yderligere ridser.
Kundeservice hos Samsung kan kontaktes på telefon 70 70 19 70.
– Samsung bekræfter coverridser på Galaxy S6
Mere til historien
Revnede skærme og andre ridser er ikke omfattet af reparationsprogrammet.