Alle 3-kunder får nu Visual Voicemail på iPhone
Et visuelt overblik på telefonsvareren ruller 3 nu ud til alle iPhone-kunder.
Siden 2013 har 3 tilbudt Visual Voicemail til iPhone. Kunderne har selv skulle aktivere tjenesten, men nu rulles den ud til alle iPhone-kunderne i netværket.
Visual Voicemail er en grafisk præsentation af talebeskederne fra telefonsvareren. Bruger kan lytte beskederne i valgfri rækkefølge, uden at ringe op til telefonsvareren.
3 aktiverer installationen i puljer hen over juni, og kunderne vil modtage en SMS-besked, når deres abonnement opgraderes. Kunder der har købt en iPhone hos 3 efter den 4. juni 2015 vil have Visual Voicemail aktiveret som standard.
Fra 3s selvbetjenings-system kan brugeren selv vælge, om denne telefonsvarertype skal benyttes. Visual Voicemail hedder hos 3 ”Visuel 3Svar”.
Med den første iPhone i 2007 var Apple de første til at promovere Visual Voicemail, men tjenesten er efterfølgende ikke slået igennem hos alle selskaber. I Danmark er det eksempelvis kun 3 der tilbyder servicen.
Du kan læse mere om Visual Voicemail på 3s website.
Det er kun 3s egne kunder, der har adgang til Visuel 3Svar. De 3-ejede selskaber Zenji og Oister har ikke funktionen.
Mere til historien
Visual Voicemail er ikke kun en iPhone-feature. Eksempelvis understøttes det også på Windows Phone.