Samsung vil satse mere på mellempris-smartphones
Efter det laveste overskud i over to år meddeler Samsung, at de vil justere deres mobilstrategi. Der skal satses mere på mellempris-klassen.
Samsung er stadig verdens største mobilproducent, men konkurrencen er benhård på mobilmarkedet, hvilket ses i det seneste kvartalsregnskab, der netop er fremlagt.
Fra juli til september 2014 kunne Samsung notere sig det laveste overskud i over to år. Faktisk faldt overskuddet med 60,1 procent, skriver Business.dk.
Samsung er presset af iPhone 6, samt billige kinesiske mobiltelefoner fra producenter som Lenovo og Xiaomi. Derfor er Samsung nu parate til, at sætte hårdere ind på markedet for billige telefoner.
– Kom tæt på Xiaomi – Kinas svar på iPhone
– ”Markedet for telefoner i mellemprisklassen ned mod lavpris vokser hurtig. Vi planlægger at svare aktivt, så vi kan få udbytte af væksten,” lød det fra Kim Hyun-Joon da regnskabet blev fremlagt.
I forbindelse med det forestående julesalg har Samsung også store forventninger til Galaxy Note 4.
Mere til historien
Samsung fik i tredje kvartal et overskud på 22,8 milliarder kroner. I Apples seneste kvartalsregnskab blev deres overskud på 49,6 milliarder kroner.