Plenti vandt over store spillere i 2016
Det nye mobilselskab Plenti var det mobilselskab, som fik flest nye privatkunder i 2016.
Mobilselskabet Plenti så dagens lys i marts 2016, men selvom selskabet ikke havde hele året til, at indsamle kunder i, så blev de alligevel det mobilselskab, som fik flest nye privatkunder i 2016.
Siden marts formåede de at tiltrække mere end 50.000 nye privatkunder. Det betyder også, at de slår de store etablerede teleselskaber. Det skriver Jyllands-Posten, ifølge Business.dk.
– Plenti runder milepæl – 50.000 kunder
Plentis kundetiltrækning er på niveau med TDC-gruppens tiltrækning, som melder om 54.000 nye kunder. 10.000 af TDC-gruppens var dog erhvervskunder. De store selskaber 3 og Telenor fik henholdsvis 47.000 og 36.000 nye kunder.
Taberen i 2016 blev Telia, der mistede 38.000 kunder sidste år.
Successen i 2016 har også gjort, at Plenti efter de første ni måneder i luften er halvvejs mod målet for de første to år.
– Alt er (ikke) inkluderet hos Plenti
– ”Jeg synes faktisk, at det går ret fornuftigt. Vi er et lille skridt foran vores målsætning om at nå 100.000 kunder i år og en omsætning på 100 mio. kr.,” udtaler selskabets direktør og medstifter, Peter Mægbæk, til Jyllands-Posten.
Selvom 50.000 kunder er mange, så svarer det ”kun” til omkring 1 procent af mobilabonnementerne i Danmark. Der er i alt omkring 7 millioner mobilabonnementer på det danske marked.
Mere til historien
Bag Plenti står Morten Struge, som også er manden bag Onfone, sammen med Peter Mægbæk, der er medstifter af Fullrate.