Fleggaard satser stort på digital grænsehandel
Danskernes online forbrug skyder i vejret, og nu følger grænsehandlen trop. Fleggaard nu stort på at digitalisere deres forretning.

Fleggaard investerer et tocifret millionbeløb i deres online forretning og digitaliserer grænsehandlen for at tilpasse sig danskernes ændrede indkøbsvaner. Investeringerne har allerede vist sig som en succes med en stigning i onlineomsætningen på 35 procent det seneste år. Det skriver Fleggaard i en pressemeddelelse.
Vi er mere online end nogensinde før
Denne satsning kommer som et resultat af danskernes voksende online forbrug, der i 2024 nåede op på 133 milliarder kroner, ifølge Dansk Industri. Fleggaard ønsker at tage del i denne vækst og har derfor moderniseret deres online platforme med et fuldautomatisk robotlager og optimerede webshops for Fleggaard- og Calle-kæderne.
-“Vi kan se, at det lønner sig og er blevet rigtig populært hos kunderne. Ved at bestille online får de adgang til et større sortiment og varerne leveret direkte til bagagerummet,” udtaler Lars Mose Iversen, direktør i Fleggaard.
I dag udgør onlinekøb 12 procent af Fleggaards omsætning, men ambitionen er at nå 25 procent inden for de næste tre år. Fleggaard oplever, at kunder, der handler online, generelt har større indkøbskurve, da de i ro og mag kan planlægge deres køb hjemmefra.
Flere banker har åbnet for Dankort i Apple Pay
Fleggaard tilbyder udelukkende “Click&Collect” og leverer ikke varer direkte til kundernes adresser i Danmark. Kunder fra hele landet, i alle aldersgrupper, benytter sig af onlineplatformen for at lette deres grænsehandel.
Mere til historien
I januar 2010 købte Fleggaard-koncernen Calle-kæden med alle dens butikker. Calle blev dermed en del af en af Danmarks største familieejede koncerner.