Nye detaljer: Denne SUV satser på rækkevidde
Nedtællingen til Xiaomis kommende SUV er i fuld sving. Der satses på rækkevidde.

Xiaomi har indgivet en lovpligtig ansøgning omhandlende den kinesiske teknologigigants anden elbil. Det skriver Cnevpost.
Xiaomi lancerede sidste år sedanen SU7. Nu er turen så kommet til modellen YU7, som i modsætning til den lavt flyvende sedan er en SUV.
Ansøgningen løfter sløret for en række data om YU7 SUV, som angiveligt skal produceres i to udgaver. Således fortsætter Xiaomi, i modsætning til mange andre elbilsfabrikanter, tilsyneladende med at satse på rækkevidde.
Annonce
Hvis du indtaster din nummerplade NETOP NU, så kan du lynhurtigt se, om DU også kan spare op mod 3.000 kr. på bilforsikringen
Du får svaret med det samme. Ingen salgsopkald.
Den kinesiske målemetode
En version med én motor, som er drevet af BYD-batterier, er angivet til, at have en CLTC-rækkevidde på op til 820 kilometer.
En dual-motor-version, som drives af CATL-batterier, vil få en rækkevidde på mellem 670 kilometer og 760 kilometer.

CLTC-rækkevidde er ikke lig med WLTP, som er den standard som bruges på vores breddegrader. Den kinesiske målemetode er adskillige procent mere optimistisk end WLTP.
Således er 820 kilometer omregnet til WLTP lig med 672 kilometer og 670 kilometer og 760 kilometer er lig med henholdsvis 549 kilometer og 623 kilometer.
Stadig til sommer
Midt i december kunne vi fortælle, at Xiaomi, som har fokus rettet mod forbrugerelektronik, og i Danmark nok mest er kendt for mobiltelefoner, ville sætte tempo på en global udrulning af elbilerne.
Model YU7 SUV forventes dog stadig lanceret i juni eller juli 2025. SUV-elskere kan se frem til en elbil med et lidt mere sporty udseende end de fleste andre bilmærker.
Xiaomi YU7 SUV måler lige knap fem meter i længden og knap to meter i bredden. Højden er tidligere angivet til 1,6 meter, mens akselafstanden er tre meter. Den vejer 2.405 kilo og er opgivet til at få en tophastighed på 253 kilometer i timen.
Mangler du som 1000-vis af andre viden om den nye teknologi? Modtag et overblik i indbakken 4 gange om ugen. Tilmeld dig GRATIS NETOP NU.
Mere til historien
Ved du, hvad det koster at køre på el i forhold til fossile brændstoffer? Læs om det her