Motorola satser mere på det nordiske marked
Motorola opruster i Norden og satser endnu mere på det nordiske marked i de kommende år.
De seneste år har Motorola haft en stærk udvikling, hvor de globalt har haft en vækst på mere end 10 procent det seneste regnskabsår sammenlignet med året før.
Og nu vælger de at have et særligt fokus på det nordiske marked.
Motorola udvider deres team i Norden på alle områder. Det betyder flere strategiske ansættelser, stærkere detailkanal og fortsat fokus på at styrke brandet, samt deres forskellige tjenester. Planen er at fordoble den nordiske forretning i de kommende år.
Motorola Razr 50 Ultra er værd at tjekke ud
Motorola er også vokset hurtigere end branchen i Norden og Europa på det seneste. De opnåede f.eks. den højeste omsætning, markedsandel og rentabilitet i første kvartal 2024 i Europa.
-”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads,” siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic.
En af dem, som skal være med til, at få Motorola løftet yderligere er Stine Jespersen, der er blevet nordisk marketingchef i Motorola. Hun kommer tidligere fra en stilling, som marketingdirektør hos ASUS Nordic. Stine Jespersen startede hos Motorola i efteråret 2023.
Mens det ”i marken” er Niklas Alm, som skal styrke og udvikle detailkanalen. Han er Trade Marketing Specialist i Norden.
-”Jeg brænder for alle aspekter af vores salg, og jeg glæder mig meget til at styrke Motorolas tilstedeværelse i alt fra butikker til præsentation og synlighed,” siger Niklas Alm.
TEST: Motorola Edge 50 Ultra | Gør næsten alt rigtigt
Foruden Stine Jespersen og Niklas Alm er der også kommet to andre ansatte, mens yderligere to personer ventes at starte i salgsafdelingen i efteråret 2024.
Det bliver spændende at se, hvad Motorola har i ærmet den kommende tid. Foruden de netop har sendt
Mere til historien
Det tyder også på, at Motorola har fat i noget. Når vi ser på “Top 10-listerne” for maj måned, så har Motorola bidt sig godt fast i markedet for mellemklassetelefoner. Hvor de hos alle fire selskaber har mindst en model repræsenteret.