Danske priser afsløret på Volkswagen ID.7 med længere rækkevidde
Volkswagen er klar med de danske priser på ID.7-modellerne, som kommer med et større batteri og længere rækkevidde. Salget starter senere i år.

Volkswagen lancerede tilbage i starten af 2023 ID.7. For modellen med 86 kWh batteri og en rækkevidde på mere end 700 km er den danske pris nu offentliggjort.
Modellen hedder helt præcis ID.7 Pro S. Det store 86 kWh batteri kan lynoplade med over 200 kW, hvilket betyder, at det kan lade fra 10-80 procent på kun 26 minutter.
Volkswagen klar med første stationcar i elbil – mød ID.7 Tourer
Eftersom den kommer med et større batteri og derved længere rækkevidde, så er prisen på denne også dyrere end vi kan forvente fra den billigste variant af ID.7. Indtil nu har man kunne købe ID.7 med et 77 kWh batteri, der har en rækkevidde på op til 618 km.
Hvis du frygter prisen på ID.7’erne så er den også høj, men bestemt til at komme i nærheden af.
ID.7 har en start pris på 431.995 kroner
ID.7 Pro S med det store batteri har en pris, som starter ved 451.995 kroner, hvilket er 20.000 kroner mere end for ID.7 Pro, med det lille batteri.
Er du til stationcar-varianten, så hedder den ID.7 Tourer og har en startpris på 466.995 kroner.
🚘 Her finder du et kæmpeudvalg af pærer, olier, bilpleje og alt du har behov for til din bil. Tjek udvalget af biltilbehør og priserne her Annoncelink Bemærk! Der er dag-til-dag levering og 365 dage returret.
ID.7 GTX Max
Du kan også glæde dig til en GTX-variant af ID.7, som er firehjulstrukket og har en større ydeevne. Kort og godt er det en mere sporty variant end ID.7 Pro’erne. Der er også ændringer i interiør og ydre design.
Volkswagen ID.7 GTX Max koster fra 571.995 kroner, mens den som stationcar i ID.7 GTX Max Tourer har en pris, der starter på 586.995 kroner.
LÆS MERE: Volkswagen på vej med ID.1.
Volkswagen ID.7 Pro S med stort batteri forventes klar til salg i Danmark til september, men den kan forudbestilles allerede nu. Det samme gælder ID.7 GTX Max, som også er klar til september, men kan forudbestilles med det samme.
Mere til historien
ID.7 GTX Max kommer med det store 86 kWh-batteri. Her er rækkevidden ”kun” på op til 587 km og kan lynlade med op til 200 kW. Der er 118 km rækkevidde mindre i GTX-varianten fremfor ID.7 Pro S med samme batteri.
NY UDVIKLING: Mens initiativgruppen nu dokumenterer klare fejlmønstre på Audi e-tron, har FDM netop opdateret listen over de alvorlige tekniske svigt. Samtidig lander en ny Audi-direktør midt i krisen. Se de seneste opdateringer her.
(mere…)Hyundai udvider nu deres elektriske offensiv med en kraftfuld nyhed. Elbilen kommer i 2026.
(mere…)GUIDE: Antallet af elbiler er eksploderet med 50 procent siden sidste år. Det lægger et massivt pres på lynladerne over julen. Her er tips til at styre udenom ladekøen, mens trafikken peaker.

Skal du tværs over landet i julen 2025? Så er du en del af en historisk stor flok af elbilister. Med over 500.000 elbiler på de danske veje er presset på infrastrukturen større end nogensinde før.
Selvom ladeinfrastrukturen er udbygget markant, viser data fra både Vejdirektoratet og ladeoperatøren Clever, at der opstår en kritisk flaskehals midt på dagen.
”Det sorte hul” mellem kl. 11 og 15
Ifølge Vejdirektoratets juletrafik-prognose er der i dag (lillejuleaften) særlig risiko for tæt trafik og kødannelser mellem kl. 11.00 og 14.00, især i retning fra hovedstadsområdet mod Fyn og Jylland.
Dette tidsrum falder næsten præcis sammen med ladeoperatørernes "sorte hul".
Clever melder nemlig om spidsbelastning på lynladerne mellem kl. 11.00 og 15.00, hvor aktiviteten forventes at ligge op mod 30 procent over normalen.
LÆS MERE: Audi-oprør eskalerer: Nu dokumenteres de mange fejl
4 gode råd til elbilister i juletrafikken: Sådan undgår du ladekøen
- Søg væk fra motorvejen: Undgå de mest populære "hotspots" som Køge, Ringsted, Odense og Fredericia. Find i stedet lynladere ved supermarkeder eller byggemarkeder lidt væk fra de store knudepunkter.
- Husk at opvarme batteriet: En kold elbil lader langsomt. Hvis du ikke forvarmer batteriet, kan ladetiden fordobles i vinterkulden. Indtast ladestanderen i bilens navigation. Så forvarmer mange biler automatisk batteriet, så det er klar til at modtage strøm lynhurtigt, når du ankommer.
- Stop ved 80 procent: De sidste 20 procent (fra 80 til 100%) tager ofte lige så lang tid at lade som de første 80 procent. Kør videre, når du har nok strøm til at nå frem. Det får afviklet køen hurtigere.
- Udnyt ydertimerne: Kan du køre før kl. 10 eller efter kl. 17? Så er der markant bedre plads, selv på de store rejsedage.
Selvom antallet af elbiler er steget eksplosivt, er ladeinfrastrukturen fulgt ret godt med. Clever har alene det seneste år øget antallet af lynladere med 31 procent for at imødekomme det stigende behov.
LÆS MERE: Ny Clever-funktion: Nu kan du oplade elbilen ved internetnedbrud
Hold øje med 2. juledag
Når julemiddagen er overstået, vender trafikken.
Vejdirektoratet forventer fornyet pres den 26. december, når folk søger retur mod Sjælland.
Igen er det tidsrummet mellem kl. 11.00 og 14.00, du skal forsøge at styre udenom, hvis du vil have lynhurtig adgang til strømmen.
Du kan altid følge den aktuelle trafiksituation og se eventuelle hændelser på Vejdirektoratets Trafikinfo.dk.
Redaktionel note: Artiklen er oprindeligt publiceret den 19. december 2025. Teksten er den 23. december 2025 aktualiseret.
Mere til historien
Elafgiften styrtdykker efter nytår, hvilket burde være en glæde for dig med elbil. Men tjek lige din elregning en ekstra gang – flere selskaber skruer nemlig prisen op, netop som afgiften ryger ned.

