YouTube gør det endnu værre for gratis-brugerne
Nu tages endnu et værktøj i brug for at presse YouTube-brugerne til at betale.
YouTube-brugere, der ikke betaler for premiumadgang, vil imødese længere reklamer før videoerne. Det nye format er reklamer der har en længde på 30 sekunder – og de kan ikke springes over.
I dag får du typisk to reklamer efter hinanden med en længde på 15 sekunder hver. Den ene kan dog hoppes over, skriver Tek.no.
Som følge af det nye 30-sekunders reklameformat, betyder det ikke, at 15-sekunders reklamerne forsvinder.
Nyheden blev annonceret på brancheeventen Brandcast.
Derudover er YouTube i gang med at teste reklamer på ”pauseskærmen”; når du trykker pause på en video. YouTube kalder dette for ”pauseoplevelser”, skriver Tek.no.
Reklamen vises i et vindue til højre for den video, som er sat på pause. Reklametypen er et statisk format og ikke en video, forlyder det.
Det nye 30-sekunders format bliver tilgængelig for annoncørerne med det samme mens pausereklamerne ventes at komme senere i år eller i starten af 2024.
For kort tid siden skrev vi, at YouTube tester en blokering af brugere med adblockere. Du kan læse historien om YouTube vs. adblockere her.
TECHVIDEOER PÅ DANSK: Vil du se videoer på dansk om ny teknologi? På vores YouTube-kanal har vi test af telefoner og ny teknologi Du kan følge MereMobil.dk på YouTube her 😊
Mere til historien
Det koster fra 69 kroner om måneden at købe sig til YouTube uden reklamer.