HBO Max og Discovery+ fortsætter mod samlet platform
Warner Bros. Discovery frygter at miste abonnenter ved en sammenlægningen af Discovery+ og HBO Max.
Vi har under overskriften “Stort streaming-samarbejde droppes” tidligere torsdag skrevet, at planerne om at lægge streamingtjenesterne Discovery+ og HBO Max sammen alligevel ikke bliver til noget.
Det er forkert. Det gør Warner Bros. Discovery i Danmark opmærksom på. Meremobil.dk beklager fejlen.
Ifølge de nye oplysninger, er der ingen ændringer i planen om at samle HBO Max og Discovery+ på én platform. En platform som er blevet kaldt “Max”.
Warner Bros. Discovery i Danmark slår fast, at den fælles platform vil blive lanceret i USA og Latinamerika i indeværende år, mens der vil ske en lancering i Europa og Asien fra 2024.
Således er det uvist præcist, hvornår de danske abonnenter hos Discovery+ og HBO Max vil opleve ændringer, men at der formentlig vil gå et år eller længere.
En prisvenlig version af Discovery+ fastholdes desuden på det amerikanske marked, mens planer om en prisvenlig version af Discovery+ i Europa, Mellemøsten og Afrika er i støbeskeen.
Her på Meremobil.dk har vi ad flere omgange det seneste års tid beskrevet både ambitioner og intentioner. Blandt andet at HBO vil kunne sno sig ud af den lave intro- og livslange pris på 39,50 kroner, som HBO Max lokkede abonnenterne til med, da tjenesten i oktober 2021 åbnede i Danmark.
Jean-Briac Perrette, topchef hos Warner Bros. Discovery, sagde blandt andet i august 2022, at teknikken bag de to platforme – og migrering af kunder – betød, at sammenlægningen først ville være gennemført globalt i løbet af 2024.
Discovery+ har ifølge nyhedsbureauet Reuters 20 millioner abonnenter.
I januar kom det frem, at Warner Bros. Discovery lancerer et niveau med gratis, annonceunderstøttet streaming-tv. Det kom frem samtidig med, at selskabet oplyste, at man har indgået aftaler med streamingtjenesterne Roku Inc og Fox Corps Tubi om 2.000 timers film og tv-serier.
VIL DU OPDATERES? ⚡️ Vi vender dig fire gange om ugen de seneste technyheder i indbakken. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst.
Mere til historien
Den fortsatte benhårde kamp mellem streaming-giganter som Netflix, ovennævnte HBO Max og Warner Bros. Discovery og måske ikke mindst Disney kan koste abonnenter for den enkelte. Således er Disney i gang med en større omstrukturering. Der skal spares 5,5 milliarder dollar efter 2,4 millioner abonnenter forsvandt fra tejenesten i fjerde kvartal af 2022. Det betyder blandt andet at 7.000 medarbejdere bliver fyret.