Mere end 70 procent af ”1.000 dollars”-mobilerne er en iPhone
Apple sidder på verdensmarkedet af high-end og særligt ultra-highend smartphones. Nu er Apple også førende på det amerikanske marked.
Apple har sat ny rekord i, hvor stor en andel af det amerikanske smartphonemarked, som de sidder på. Og på verdensplan sidder de på markedet for 1.000 dollars-mobiler.
Ifølge nye tal fra analysefirmaet Counterpoint Research, så dominerer Apple det globale smartphonemarked og kan notere sig for 78 procent af markedet, når det kommer til telefoner på 1.000 dollars og mere. Det skriver 9to5mac.
Men det er ikke nok med rekorderne. Apple har nemlig også sat en ”all-time high” rekord i sidste kvartal, hvor de har mere end 50 procent af det samlede smartphonemarked i USA. Dette er første gang nogensinde, at Apple har så stor markedsandel i USA.
Counterpoint Research har ikke kun kigget på salget i deres opgørelse, men også antallet af aktive smartphone-brugere. De går derfor med tallet, der hedder ”active installed base”.
Ifølge Financial Times kan salget af telefoner svinge meget fra kvartal til kvartal, da det er meget afhængigt af de forskellige produktlanceringer. Derfor er det ret interessant at kigge på, hvilke aktive enheder, som benyttes af befolkningen.
Derfor tæller det altså også med, at nogle benytter gamle iPhones. I øvrigt har Apple netop sendt en opdatering ud til de iPhones og iPads, som stadigvæk kører iOS 12.
Dermed har Apple overtaget ”tronen” fra Android og det er Apples højeste markedsandel siden den første iPhone blev lanceret tilbage i 2007.
NYHEDER FRA APPLE: Du kan få de seneste Apple-nyheder i din indbakke hver mandag, onsdag og lørdag. Tilmeld dig GRATIS netop nu. Skriv din mailadresse i feltet herunder.
Mere til historien
Premium-segmentet er defineret ud fra en salgspris på 400 dollars eller mere. Her sidder Apple på 57 procent af markedet på verdensplan. Mens de, som tidligere nævnt i artiklen, sidder på 78 procent af markedet, når det kommer til telefoner over 1.000 dollars – også kaldet ultra-high-end.