Disney suger abonnenter til sig – prisstigning på vej

Disneys streamingtjeneste Disney+ præsterer i andet kvartal i år voldsomt fine tal.

billede fra Sci-fi-thrilleren "Prey" Disney+
Billedet her er fra sci-fi-thrilleren “Prey”. Måske vil du skulle se den afbrudt af reklameblokke. (Foto: The Walt Disney Company)

Mens Netflix er under pres, så overgår Disney+ forventningerne. Det viser The Walt Disney Companys kvartalsregnskab for andet kvartal i år.

Netflix blødte 970.000 betalende kunder i andet kvartal, mens abonnenterne er strømmet til Disney+ i bundter på millioner.

Således fremgår det af regnskabet, at der er kommet hele 14,4 millioner flere kunder til. Det er flere end forventet.

Streamingtjenesten Disney+ har ved udgangen af det seneste kvartal således øget antallet af abonnenter til 152,1 millioner.

Prisstigning på vej

På trods af den voldsomme tilgang, varsler underholdningskoncernen prisstigning.

Prisstigningen vil komme allerede i indeværende år, skriver blandt andre mediet Gsmarena, der tilføjer, at de to andre Disney-ejede streamingtjenester, Hulu og ESPN Plus, også vil stige i pris.

LÆS OGSÅ: Her udvider Netflix, men (næsten) ingen bruger det …

Reuters kan tilføje, at prisstigningen på Disney+ vil være tre dollar, så prisen går fra 7,99 dollar til 10,99 dollar om måneden.

I kroner vil det svare til en stigning på 22 kroner om måneden, og når et abonnement på Disney+ koster 79 kroner i Danmark, er det nærliggende et skyde på, at et abonnemnet vil stige til en psykologisk rigtig pris på 99 kroner.

Reklamerne kommer

Abonnenterne kan dog fravælge prisstigningen ved at tilvælge reklamer, som øjensynligt vil fylde fire minutter per time.

Disney følger således efter en tendens, hvor streamingselskaberne – blandt andre Netflix og Paramount med Pluto TV – søger at øge indtægtsgrundlaget med reklamer, som det kendes fra flow tv-kanaler som danske TV2 og TV3.

Prisstigningen vil træde i kraft den 8. december – samme dag lanceres muligheden for at tilvælge reklamer.

LÆS OGSÅ: Nu strammer Netflix grebet

The Walt Disney Companys øverste chef, Bob Chapek, oplyser, at man vil sætte niveauet for reklamer lavt “for at sikre en god oplevelse for seerne”. Hvad det i virkeligheden kommer til at betyde for brugerne af Disney+, er vi først klogere på om et lille halvt års tid.

Disney oplyser desuden, at der ikke vil blive vist reklamer på børneprofiler.

Mere til historien

Med de tre streamingtjenester Disney+, Hulu og ESPN+, så matcher Disney-koncernen Netflix i størrelse målt på abonnenter. I alt har de tre Disney-tjenester 221 millioner betalende kunder, hvilket er det samme som Netflix.

Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling

Nu skal det være slut med at dele adgangen til sin Max-konto med vennerne.

(mere…)
Hver tredje dansker overvejer at skære ned på streamingtjenester

Mange danskere har flere streamingtjenester, men hver tredje overvejer, at skære ned på antallet.

(mere…)
Priserne stiger endnu engang på Disney+

Det bliver atter dyrere at være abonnent på streamingtjenesten Disney+, som rammes af endnu en prisstigning.

(mere…)
Danskerne må se langt efter reklame-abonnement hos Netflix

Netflix har netop afsløret, at de ikke har aktuelle planer om at lancere deres reklamefinansierede abonnement i Norden.

(mere…)
Netflix har hævet prisen igen

Der har været prisstigninger i flere lande og nu følger Danmark efter. Det er alle abonnementerne, som bliver dyrere.

(mere…)
Ulovlig streaming: Det siger piraterne

DEL 5: Vi har talt med to pirater, der har været i branchen i mange år. Læs deres syn på pirateri af film- og streamingtjenester.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram