Mobilselskab indtager overraskende placering
Hitlisten indeholder normalt ikke mobilselskaber, men i år er en undtagelse.
Har du tænkt over, hvilken indflydelse det har på dit valg, hvis gode venner, familie eller bare bekendte kommer med en anbefaling om et produkt?
Hvis du ikke har tænkt over det, så har de virksomheder der slås om pladserne, når kunderne skal tage den endelige beslutning, gjort det. Meget grundigt endda.
Specielt bilbranchen er dygtige til at skabe det der kaldes mærkeambassadører. Det viser den nye liste fra analyseinstituttet YouGov.
Listen hedder YouGov BrandIndex og er en årlig tilbagevendende begivenhed. Listen anno 2021 domineres i top 10 af bilmærker, men der har også sneget sig andre brancher ind.
Lærerstandens Brandforsikring topper årets liste, mens Lego – nok ikke overraskende – er at finde på en sjetteplads, men et par fuldblods digitale produkter har også fundet plads i top 10.
Mofibo er nummer ti, mens CBB Mobil har kæmpet sig til en plads som nummer syv, og er således kommet i selskab med hæderkronede bilbrands som Audi, Mercedes-Benz, VW og BMW.
YouGov BrandIndex viser, at CBB Mobil scorer 76,1 procent, når det kommer til mund til øre-anbefalinger fra kunder til potentielle kunder.
ANMELDELSE: Sådan er Xperia 1 III – Sonys 2021-topmodel
I en kort kommentar til placeringen, siger Christian Stokholm, presserådgiver hos Telenor Danmark, der ejer CBB Mobil, at “det er usædvanligt – også fordi teleselskaber traditionelt ikke er at finde i den ende af skalaen”.
Mere til historien
Kommer man længere ned ad mærkeindekset – som vel at mærke kun indeholder danske brands -, så finder man en højdespringer som Politiken, der arbejder målrettet på at skabe nye digitale abonnementer og finde veje til betalt indhold. Politiken scorer 60,3 procent, mens Stryhns scorer 45,6, hvilket er en fremgang.