Samsung brugerflade kan få reklamer
Et nyligt lækket billede viser angiveligt Samsungs kommende brugerflade One UI 2.5. Ifølge billedet er Samsung på vej med reklame i brugerfladen.
Siden Samsung sidste år lancerede den første version af One UI, har den koreanske producent modtaget ros for en hurtigere og renere brugerflade. De positive takter fortsatte i år med lanceringerne af One UI 2.0 og One UI 2.1. I begge tilfælde høstede Samsung endnu engang ros for deres designtilføjelse i Androidsystemet.
Samsung Galaxy Note20+ får 50x zoom
Nu lader det dog til, at Samsung kan være på vej i en anden retning – en retning, som med garanti vil indbringe Samsung mere ris end ros. Det skriver Androidcentral. Måske kommer vi snart til at se reklamer i telefonernes styresystem. Ifølge Androidcentral viser et billede på Tizenhelp, hvordan låseskærmen på One UI 2.5 pludselig får besøg af reklamebannere.
Reklamer i selve brugerfladen er ikke helt uhørte. Den kinesiske producent, Xiaomi, er berygtet for at fylde reklamer i deres MIUI. Især i de billigere modeller hvor reklamer findes helt inde i telefonens indstillinger. Hvis Samsung vælger at følge Xiaomis model, så slipper flagskibsserierne, Galaxy S og Galaxy Note, sandsynligvis helt for reklamer. Men andre populære serier, som Galaxy A-serien og måske endda S Lite og Note Lite, kan ende med at blive ramt.
Se reklamer for at bruge din telefon
Ifølge Androidcentral kan brugere endda blive tvunget til at se reklamer på låseskærmen i hele 15 sekunder, før det bliver muligt at låse enheden op. Muligheden for reklamer i vejr-applikationen bliver også nævnt. I det hele taget forlyder det, at reklamerne bliver at finde i alle Samsungs forudinstallerede apps.
Samsung klar med ny billig Galaxy A-model
I en udtalelse fra oktober skulle en talsmand for Samsung have retfærdiggjort brugen af reklamebannere, som en måde at tilføje nye funktioner til brugerfladen.
Samsung har endnu ikke kommenteret på rygterne, der omhandler den kommende One UI. Så der er som altid ingen garanti for, at det er andet end rygter. Jeg har selv prøvet Xiaomis reklamefyldte brugerflade, og jeg tvivler på, at det vil falde i god jord hos Samsungs brugere.
VIL DU OPDATERES? ⚡️ Vi vender dig tre gange om ugen de seneste technyheder i indbakken. Blandt alle tilmeldte finder vi hver måned en vinder af en powerbank fra GreyLime. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst. Læs mere om konkurrencen her.
Mere til historien
Hvis Samsung rent faktisk vil forsøge sig med reklamer i brugerfladen, så kan det måske være på baggrund af voldsomt faldende salgstal. Faktisk har Samsung solgt hele 16.288.000 færre enheder i første kvartal af 2020 sammenlignet med 2019. Hvis den tendens fortsætter, er det ikke utænkeligt, at den koreanske gigant vil forsøge at hente den tabte indtjening i reklamer.