Danske Jabra lancerer konkurrent til AirPods
Danske Jabra lancerer i Las Vegas to nye høretelefoner i konkurrence med AirPods. Målet er fastholde andenpladsen på markedet.
Danske Jabra er klar til at lægge sig i slipstrømmen på Apples succes med trådløse høretelefoner – de såkaldte AirPods. Det oplyser Jabras administrerende direktør René Svendsen-Tune til Reuters.
– “Apple har været med til at udvikle det her marked hastigt, men nu er vi klar til at lancere næste generation”, siger René Svendsen-Tune.
– TEST: AirPods er genialt men lyden er ikke optimal
To modeller, tre høretelfoner
Ifølge CNET vil Jabra i Las Vegas på CES præsentere to helt nye modeller: In-ear-modellen Elite 65t, som også vil kunne fås i sportsudgaven Elite Active 65t, og Elite 45e (med nakkebøjle).
Elite 65t ventes i de amerikanske butikker i indeværende måned, mens sportsudgaven og Elite 45e ventes til april.
Ifølge CNET vil begge modeller blive lanceret til konkurrence-dygtige priser på mellem 100 og 190 dollars (mellem 620 og knap 1.200 kroner).
Samtidig vil de have en forbedret ydeevne i forhold til tidligere modeller, batterilevetiden vil være forbedret og så understøtter de ifølge CNET alle større virtuelle assistenter, herunder Amazons Alexa on-the-go.
Apple sidder på det meste
Jabra har dog noget at indhente. Ifølge Reuters blev der i første halvdel af 2017 solgt i omegnen af 900.000 trådløse høretelefoner. Og siden lancering af Airpod i 2016 har den amerikanske techgigant siddet på 85 procent af markedet.
Jabra er nummer to på det marked, men har kun en encifret andel, oplyser René Svendsen-Tune, som mål har en placering som runner up i forhold til Apple for salget i 2018.
Mere til historien
Jabra ejes af GN Store Nord, som på verdensplan er en gigant inden for produktionen af høreapparater. Selskabets afdeling for lyd udgør 40 procent af dets omsætning, mens 60 procent kommer fra salget af høreapparater.