Huawei tager højdespring på brand-hitliste
Ifølge flere opgørelser klarer Huawei, som varemærke, sig rigtig godt. Hos Interbrand er der tale om et regulært højdespring.
På listen fra Interbrand, over de 100 stærkeste varemærker inden for globale virksomheder, er Huawei på rapporten for 2016 rykket 16 pladser frem, til nu at være at finde på plads 72.
Danske LEGO er nummer 67. Adobe ligger på 63, mens Sony er oppe på plads 58. Apple og Google indtager henholdsvis første og andenpladsen.
Ifølge Interband er brandværdien for Huawei 5.835 mio USD. Inden for teknologisektoren er Huawei et af de hurtigst voksende varemærker. Der peges på gennembruddet i Europa, som en af årsagerne til fremgangen.
– Misforståelse om Huaweis opdaterings-garanti
I Danmark har Huawei en høj kendskabsgrad. I 2015 kunne 69 procent af danskerne genkende Huawei-navnet. Tallet er i år steget til 79 procent. Disse tal kommer fra en Epinion-undersøgelse lavet blandt 1.954 danskere.
Også på andre varemærkehitlister klarer Huawei sig godt. Det gælder blandt andet Global Top 100 Most Valuable Brands, Fast Company og Boston Consulting Group.
– Billeder lækket af Huawei Mate 9
Mere til historien
På Interbrand-listen er bilproducenten Tesla netop kommet ind på plads 100, mens Lenono er at finde på plads 99.