McDonald’s modtager ansøgninger via SnapChat
McDonald’s har taget en anderledes ansættelsesmetode i brug i Australien. Ansøgerne kan indsende videoansøgninger via SnapChat.
McDonald’s i Australien forsøger netop nu at finde endnu bedre medarbejdere, og har derfor taget nye metoder i brug i forbindelse med ansøgninger.
– McDonald’s åbner op for bestilling og betaling i app
De har nemlig indgået et samarbejde med SnapChat, hvor folk kan indsende video-ansøgninger med et McDonald’s-filter. Det skriver News.com.au.
Ansøgerne vil ifølge News.com.au blive bedømt ud fra den 10 sekunders video, som de indsender. De heldige er dog så ikke ”ansat”, men bliver ført videre til en side, hvor de så kan udfylde den ”rigtige” ansøgning.
– “Vi mener, at det er tale om en første gang her. Snaplikationer er dybest set et Snapchat-filter, der giver brugerne en mulighed for at søge et job – eller i det mindste begynde denne proces – ved at sende et 10 sekunders snap,” fortalte McDonald’s chef i Australien, Shaun Ruming.
– SnapChat bliver brugt 10 mia. gange om dagen
Med McDonald’s-filter kan ansøgeren få en virtuel McDonald’s hat og navneskilt. Dermed kan man ”føle sig som ansat” allerede.
Mere til historien
Hvad tænker du om konceptet? Er det noget du selv ville benytte, hvis det kom til Danmark?