Huawei satser på design med nye partnerskaber
Huawei har indgået en række nye partnerskaber, som også viser de er ambitiøse på det æstetiske område og satser på design. Første stop er P10.
Huawei ventes, at offentliggøre Huawei P10 søndag den 26. februar 2017. Designet forventes at få følgeskab af flot designet tilbehør, som er udviklet i samarbejde med Rico Manchit Au. Der er kendt som den minimalistiske modedesigner Ricostru.
– Officielt pressefoto lækket af Huawei P10
– ”Huawei har en stærk tro på, at teknologi skal være kunstnerisk, så forbrugerne har mulighed for at udtrykke deres identitet. Vores produkter vil blive forbedret yderligere af Ricos håndværk og visioner,” siger CMO i Huawei Consumer Business Group, Glory Cheung.
Men det er ikke nok. For farvepaletten skal også udfordres på de kommende produkter. Det skal partnerskabet med The Pantone Color Institute hjælpe til med.
– Huawei P10 Plus kan tage luften ud af Samsung Galaxy S8
– ”Vi ser frem til at samarbejde med Pantone Color Institute, verdens førende autoritet på farveområdet, der skal være med til at introducere de seneste trends til vores kunder. Hos Huawei tror vi på samarbejde og kollektiv viden, og dette partnerskab vil sørge for, at forbrugerne kan udtrykke sig selv mere kraftfuldt gennem farvernes universelle sprog,” siger CEO i Huawei CBG, Richard Yu.
I forbindelse med lanceringen af Huawei P10, som præsenteres den 26. februar 2017 i Barcelona, er der også indgået partnerskab med Saatchi Gallery. Dette partnerskab skal være med til at undersøge de æstetiske muligheder, som er i dobbeltlinsekameraet.
Huawei indgik sidste år samarbejde med Leica.
– Huawei og Leica vil samarbejde om mobilkameraet
Mere til historien
Huawei P10 er teaset af Huawei selv til at komme i en række forskellige farver. Disse inkluderer blandt andet lilla og grøn – foruden guld.