Samsung lukker egen musikstreamingtjeneste
Samsungs bud på en musikstreamingtjeneste, Milk Music, droppes. Den er aldrig er blevet en succes.
Der er efterhånden ikke et af de store selskaber inden for teknologiens verden, som ikke har deres egen streamingtjeneste. Mange selskaber har de seneste år forsøgt sig i den hårde konkurrence.
– Her er Galaxy Note 7 – hidtil vildeste Samsung-model
Samsung har også forsøgt sig med en musikstreamingtjeneste, da de i juli 2014 lancerede sit eget alternativ til Spotify, Google Play Music, YouSee Music, Apple Music, Tidal m.fl.
Samsung valgte navnet Samsung Milk Music og var lidt anderledes end de andre tjenester. Samsung Milk Music var mere som en internetradio, men hvor du op til seks gange i timen kunne skifte mellem sangene.
Kataloget i Samsung Milk Music var på omkring 13 millioner sange ved lanceringen, hvilket måske havde været nok for at få succes. Men tjenesten var kun tilgængelig på det amerikanske marked og kun for udvalgte Samsung-telefoner, der ved lanceringen bl.a. var Galaxy S III, Galaxy S IIII, Galaxy S5, Galaxy Note 2, Galaxy Note 3 og Galaxy Note 4.
Samsung bekræfter nu i en pressemeddelelse, at de nedlægger musiktjenesten, hvilket vil ske den torsdag den 22. september 2016 – altså en måned fra i dag.
– Spotify har nydt godt af konkurrencen fra Apple Music
Samsung oplyser også, at de fremadrettet ikke vil satse på egne streamingtjenester, men aftaler med eksisterende tjenester.
Mere til historien
Der findes et væld af musikstreamingtjenester, men det er uden sammenligning Spotify, som er markedslederen.