Analytiker: Kun 5 procent har interesse for en app
Der kommer nye applikationer hele tiden og vi downloader også en masse til vores enheder, men bruger vi dem? Nej! Siger analytiker Andrew Chen.
Der går stort set ikke en dag uden, at der kommer nye applikationer i de forskellige applikationsbutikker og mange vil gerne prøve dem og downloader dem. Men hvor mange bruger egentlig de applikationer, som de downloader?
– Dette er de 25 mest brugte applikationer
Ifølge analytikeren Andrew Chen, så er der kun fem procent af applikationerne, der holder vores interesse. Det konkluderer Andrew Chen, efter at have undersøgt data fra mere end 125 millioner Android-enheder. Det skriver Androidauthority.com.
Chens undersøgelse afslører, at nye applikationer har hele 77 procent chance for aldrig at blive brugt igen 72 timer efter, at brugeren har downloadet den. Og en måned efter brugeren har downloadet den, så er chancen for vi bruger applikationen 10 procent.
Jo længere tid der går jo større er risikoen også for, at brugerne slet ikke bruger de downloadede applikationer. Har vi downloadet en applikation, så er der 95 procent sandsynlighed for, at vi helt har glemt denne applikation og ikke bruger den overhovedet.
– Forårsrengøring – sorter dine applikationer
Chen oplyser også, at han har bemærket at de applikationer, som engagerer og aktiverer brugerne, uden at sende irriterende notifikationer, er dem der har størst mulighed for at blive anvendt til tre måneder.
Med i Andrew Chens undersøgelse var kun applikationer, der er downloadet mere end 10.000 gange.
Mere til historien
Det er ikke første gang, at det kommer frem at applikationer kan have svært ved at fange brugernes gunst. I 2014 meldte Localytics ud, at en ud af fem applikationer kun blev brugt én gang og meget få apps engagerede brugerne så meget, at de blev en del af brugernes hverdag. Det skriver Tek.no.