Analytiker: Kun 5 procent har interesse for en app

Der kommer nye applikationer hele tiden og vi downloader også en masse til vores enheder, men bruger vi dem? Nej! Siger analytiker Andrew Chen.

Der går stort set ikke en dag uden, at der kommer nye applikationer i de forskellige applikationsbutikker og mange vil gerne prøve dem og downloader dem. Men hvor mange bruger egentlig de applikationer, som de downloader?

 – Dette er de 25 mest brugte applikationer

Ifølge analytikeren Andrew Chen, så er der kun fem procent af applikationerne, der holder vores interesse. Det konkluderer Andrew Chen, efter at have undersøgt data fra mere end 125 millioner Android-enheder. Det skriver Androidauthority.com.

Chens undersøgelse afslører, at nye applikationer har hele 77 procent chance for aldrig at blive brugt igen 72 timer efter, at brugeren har downloadet den. Og en måned efter brugeren har downloadet den, så er chancen for vi bruger applikationen 10 procent.

Jo længere tid der går jo større er risikoen også for, at brugerne slet ikke bruger de downloadede applikationer. Har vi downloadet en applikation, så er der 95 procent sandsynlighed for, at vi helt har glemt denne applikation og ikke bruger den overhovedet.

Undersøgelse af analytiker Andrew Chen om brugen af downloadede applikationer (Kilde: AndroidAuthority.com)

Undersøgelse af analytiker Andrew Chen om brugen af downloadede applikationer (Kilde: AndroidAuthority.com)

 – Forårsrengøring – sorter dine applikationer

Chen oplyser også, at han har bemærket at de applikationer, som engagerer og aktiverer brugerne, uden at sende irriterende notifikationer, er dem der har størst mulighed for at blive anvendt til tre måneder.

Med i Andrew Chens undersøgelse var kun applikationer, der er downloadet mere end 10.000 gange.

Mere til historien

Det er ikke første gang, at det kommer frem at applikationer kan have svært ved at fange brugernes gunst. I 2014 meldte Localytics ud, at en ud af fem applikationer kun blev brugt én gang og meget få apps engagerede brugerne så meget, at de blev en del af brugernes hverdag. Det skriver Tek.no.

Temu og Shein dumper i Danmark – Tesla i Sverige

Omdømmet blandt danskerne er i bund hos de kinesiske virksomheder, mens Tesla overrasker negativt i Sverige.

(mere…)
Jeg droppede Microsoft Outlook og genvandt kontrollen over mit mailkaos

OUTLOOK VS CANARY MAIL: Et alternativ til Microsoft Outlook er Canary Mail. Denne AI-mailboks har givet mig fornyet kontrol over min indbakke.

(mere…)
Apple har frigivet ny app – Invitationer

En ny app, som hedder Invitationer, kan bruges til planlægning af begivenheder. Læs her hvad "Invitationer"-appen kan.

(mere…)
Vi er mere online end nogensinde før

Skærmtid i Danmark: Aftensmaden indtages med familien og med skærmen.

(mere…)
Betalte apps indsamler også data om dine børn

Betalingsapps er ikke en garanti for, at appen ikke indsamler din eller dine børns data, det viser ny undersøgelse.

(mere…)
Ændrede aftaler uden varsel – nu har Forbrugerombudsmanden grebet ind

Saphe var lidt for kreative i deres betingelser, som Forbrugerombudsmanden nu har slået ned på.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram