BiBob lukkes ned – bliver til CBB

Farvel og tak til Bibob der lukkes ned den 22. februar. Fremover vil Telenor benytte CBB-varemærket til lavpriskunderne.

BiBob logo

BiBob bliver nu historie. Fremover skal kunderne vænne sig til CBB-navnet.

Så er det farvel til BiBob som varemærke i mobilbranchen. Det Telenor-ejede lavprisselskab forenes nu med CBB, det andet brand i koncernen, og udgår dermed.

Nuværende Bibob-kunder fortsætter på deres nuværende abonnementer og priser, men nye kunder vil fremover i valget af mobilselskab, skulle forholde sig til CBB-produkter.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Nedlæggelsen af Bibob sker den 22. februar. Fra denne dato vil de gamle Bibob-kunder skulle bruge deres kontologin hos CBB.

En af Bibobs originale logofigurer

En af Bibobs originale logofigurer

– ”Vi har reduceret antallet af produkter, vi er i gang med en omlægning af it-systemerne, og nu nedlægger vi så et af vores brands for at koncentrere os om at dyrke og finpudse to knivskarpe og stærke telebrands, nemlig Telenor og CBB,” udtaler Telenors adm. direktør Jesper Hansen i en pressemeddelelse.

Der skal i forbindelse med overgangen fra Bibob til CBB ikke skiftes SIM-kort.

Mere til historien

Bibob blev grundlagt af IT-iværksætter Frank Rasmussen. På åbningsdagen, 13. oktober 2007, opnåede selskabet 5.000 kunder. I 2009 blev Bibob overtaget af Telenor.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go’ Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.