Batteritiden er vigtigst ved køb af smartphone

En ny undersøgelse viser, at det hverken er mærke, design eller skærmstørrelse, som er det vigtigste parameter når danskerne skal vælge en ny smartphones.

Disse faktorer spiller ind i købet for ny smartphone, viser undersøgelse fra Sony Mobile Danmark

Disse faktorer spiller ind i købet for ny smartphone, viser undersøgelse fra Sony Mobile Danmark

Sony Mobile står bag en ny undersøgelse, der viser hvad der er vigtigst for danskerne ved købet af en ny smartphone.

Og konklusionen er overraskende, da det hverken er mærke eller design, som er det vigtigste på listen.

Hvis vi kigger på listen over de mest solgte telefoner på det danske marked i eksempelvis november, så tænker man klart, at det er enten mærket eller designet på telefonen, der har været den vigtigste faktor i valget af smartphone, da denne blev købt.

 – MARKEDSTAL: Så godt sidder Apple på Danmark

Men ifølge den nye undersøgelse fra Sony Mobile Danmark, så er det altså batterilevetiden, som skulle være det vigtigste for danskerne i købet af en ny smartphone.

– ”Selvom resultatet af vores undersøgelse nok virker en smule overraskende, giver danskernes valg af batterilevetiden ganske god mening. For de fleste af os er smartphonen blevet et uundværligt redskab i hverdagen. Ikke blot vores kommunikation med omverdenen, men også mange af vores daglige gøremål og opgaver kræver, at vi har adgang til vores mobiltelefon – og at den rent faktisk fungerer mobilt. Det er derfor helt essentielt, at vi ikke hele tiden risikerer at løbe tør for strøm og dermed bliver afhængige af at være i nærheden af et strømstik og en oplader. For så tjener telefonen jo ikke sit formål. Vi ved, hvor vigtigt det er for brugerne og har derfor rettet et stærkt fokus på netop batterilevetiden i udviklingen af vores mobilprodukter,” siger Morten Johansen, marketingchef hos Sony Mobile i Danmark.

Det næst-vigtigste parameter i købet af en ny smartphone er prisen, som altså også spiller en afgørende rolle for danskerne. 30 procent af de adspurgte har sagt, at prisen er den vigtigste faktor for dem.

Mere til historien

Danskerne bruger i stigende grad deres smartphone til foto- og videooptagelser (94 procent), vejrudsigter (89 procent), kort og GPS-navigation (85 procent), nyheder (82 procent), emails (80 procent), sociale medier (71 procent) og pengetransaktioner (70 procent), viser undersøgelsen fra Sony Mobile Danmark også.

Vi beholder telefonen i længere tid

Danskerne skifter ikke telefon ligeså ofte, som tidligere. Det viser en ny undersøgelse.

(mere…)
AI-paradokset: Ledere ser potentialet, men tøver

Undersøgelse afslører kløft mellem ledelses forventninger og medarbejdernes brug af AI.

(mere…)
Bilejere ønsker nem reparation af elbiler

Reparation af elbiler skal være enkelt og lige til, lyder kravet fra elbilsejerne.

(mere…)
2 ud af 3 børn har oplevet ubehagelige ting online

Red Barnet og Trygfonden har fået udarbejdet en ny undersøgelse, som viser, at 2 ud af 3 børn har oplevet ubehagelige ting online.

(mere…)
Teleselskab fraråder smartphones til børn

Et teleselskab fraråder nu smartphones til børn under 11 år grundet børn og unges massive brug af sociale medier.

(mere…)
Første mobil? Forskel på tanke og realitet

Hvornår skal barnet have sin første mobil? Danskerne mener, at de skal være ældre end de reelt er.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
6 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram