Batteritiden er vigtigst ved køb af smartphone
En ny undersøgelse viser, at det hverken er mærke, design eller skærmstørrelse, som er det vigtigste parameter når danskerne skal vælge en ny smartphones.
Sony Mobile står bag en ny undersøgelse, der viser hvad der er vigtigst for danskerne ved købet af en ny smartphone.
Og konklusionen er overraskende, da det hverken er mærke eller design, som er det vigtigste på listen.
Hvis vi kigger på listen over de mest solgte telefoner på det danske marked i eksempelvis november, så tænker man klart, at det er enten mærket eller designet på telefonen, der har været den vigtigste faktor i valget af smartphone, da denne blev købt.
– MARKEDSTAL: Så godt sidder Apple på Danmark
Men ifølge den nye undersøgelse fra Sony Mobile Danmark, så er det altså batterilevetiden, som skulle være det vigtigste for danskerne i købet af en ny smartphone.
– ”Selvom resultatet af vores undersøgelse nok virker en smule overraskende, giver danskernes valg af batterilevetiden ganske god mening. For de fleste af os er smartphonen blevet et uundværligt redskab i hverdagen. Ikke blot vores kommunikation med omverdenen, men også mange af vores daglige gøremål og opgaver kræver, at vi har adgang til vores mobiltelefon – og at den rent faktisk fungerer mobilt. Det er derfor helt essentielt, at vi ikke hele tiden risikerer at løbe tør for strøm og dermed bliver afhængige af at være i nærheden af et strømstik og en oplader. For så tjener telefonen jo ikke sit formål. Vi ved, hvor vigtigt det er for brugerne og har derfor rettet et stærkt fokus på netop batterilevetiden i udviklingen af vores mobilprodukter,” siger Morten Johansen, marketingchef hos Sony Mobile i Danmark.
Det næst-vigtigste parameter i købet af en ny smartphone er prisen, som altså også spiller en afgørende rolle for danskerne. 30 procent af de adspurgte har sagt, at prisen er den vigtigste faktor for dem.
Mere til historien
Danskerne bruger i stigende grad deres smartphone til foto- og videooptagelser (94 procent), vejrudsigter (89 procent), kort og GPS-navigation (85 procent), nyheder (82 procent), emails (80 procent), sociale medier (71 procent) og pengetransaktioner (70 procent), viser undersøgelsen fra Sony Mobile Danmark også.