Call Me er danskernes nye tele-darling
Call Me er netop kåret som Danmarks bedste teleselskab af forbrugerne.
I en nylig annonceret brancheundersøgelse fortaget af Loyalty Group, viser det sig, at de mange ”tal ordenligt”-kampagner og større fokus på kunderne, har båret frugt hos Call Me.
Undersøgelsen ”BrancheIndex Mobil 2015” er blevet besvaret af 2.900 danske privatkunder, hvor holdningen til deres mobilselskab er kommet under lup. Her viser det sig, at Call Me har rykket sig helt til tops, og nu kan bryste sig med at være selskabet med Danmarks mest loyale kunder, en fremgang fra sidste års eller også flotte tredjeplads.
– Billige mobilabonnementer – det kan du få for 99 kr.
I et indeks fra 0-100, hvor nul er det ringeste og 100 er det bedste, scorer Call Me en fremgang på hele otte point, i forhold til sidste års loyalitetsindeks. De lander dermed på 75 point, foran sidste års vinder CBB Mobil med 74 point.
– ”Vi håber vores resultater skyldes vores fokus på, hvad der skal til for, at vi mennesker trives i hverdagen – både blandt medarbejdere og kunder. Call Me er et mobilselskab med et hjerte til forskel, og det gør alle medarbejdere alt for at udleve hver dag – det tror vi på, at kunderne kan mærke”, siger Nicolaj Løwe, Loyalty Manager and Head of Product Development i Call Me.
– Det er tid til hovedrengøring i telebranchen
Det er dog ikke kun på loyalitet at Call Me vinder fremgang, også på spørgsmål om selskabets image, trækker de sig ud som sejrsherrer med 80 point, kontra 76 point sidste år. Det er ikke længere kun prisen der for kunderne er afgørende, viser BrancheIndex Mobil 2015.
– ”Såvel Call Me som CBB Mobil har investeret betydelige ressourcer i værdibaserede kampagner så som Call Me’s ‘Tal ordentligt’-initiativer og CBB Mobils kampagne ‘Få det sagt’. Samtidig har priserne efterhånden nået et så lavt niveau, at forbrugerne i lavere grad skeler til prisen som rationale for at skifte selskab. Det er denne udfordring, som både Call Me og CBB Mobil forsøger at takle med deres respektive imagekampagner, og det har især båret frugt for Call Me i form af en styrket placering blandt kunderne”, siger Nitin Ruparelia, researchkonsulent i Loyalty Group.
Du kan herunder se de tre områder hvor teleselskaberne sammenlignes på forskellige grundlag. Her er Call Me bedst i de to af fokusområderne, ifølge deres kunder.
Mere til historien
Call Me kom sidste år ind på en samlet tredjeplads. Selskabet kørte på det tidspunkt kampagnen ”Tal ordenligt”. Alle teleselskaber er blevet vurderet ud fra områder som service, produkter, image og markedsføring. Her svarede kunderne blandt andet på hvor tilfredse de overordnet er med deres selskab, samt hvilket andet selskab de alternativt ville vælge.