YouTube på vej med med længere reklamer
Reklamer kan ende med at blive længere fremover, samtidig oplever brugere af adblockere problemer.

Hvis du bruger YouTube, men ikke betaler for et premium-abonnement, så er du sikkert bekendt med reklamer på platformen.
Disse reklamer kan ende med at blive “værre” for YouTube-brugerne. 9to5Google skriver nemlig om en test, YouTube er i gang med.
Her tester YouTube nemlig brugen af 30 sekunders ikke-skipbare reklamer til almindelige annoncekampagner.
I øjeblikket er disse reklamer ofte begrænset til 15 sekunders ikke-skipbare, men kan i fremtiden ende med at blive dobbelt så lange.
YouTube skulle angiveligt også teste en kombination af 15 sekunders ikke-skipbare reklamer sammen med korte bumper-reklamer på 6 sekunders varighed i løbet af videoen.
30 sekunders reklamer har allerede eksisteret på YouTube TV i noget tid, men kan altså ende med at blive langt mere udbredt.
LÆS MERE: YouTube vil gøre reklamer mindre trælse
Adblocker-brugere oplever problemer
YouTube må nok siges at være modstander af adblockere, med god grund set fra virksomhedens perspektiv.
Derfor er det også særligt interessant, at der for tiden er problemer hos brugere med adblocker, der oplever, at deres videoer buffer mere end normalt.
Faktisk skete dette også tidligere i år, hvor brugere oplevede, at YouTube blev langsommere til at loade og generelt ikke fungerede, som den skulle. Dengang tilskrev YouTube det som en fejl i en adblocker.
Med noget lignende, som sker i øjeblikket, er det svært at gennemskue, om der er tale om en bevidst handling hos YouTube, eller om det ganske enkelt blot er et problem hos adblocker-udviklerne.
LÆS MERE: Nu skal adgangen til fodbold og anden sport blokeres
Mere til historien
Tilbage i maj kunne vi skrive om, at YouTube testede et to-personers plan til YouTube Premium. Det kan du læse mere om HER.