YouTube på vej med med længere reklamer

Reklamer kan ende med at blive længere fremover, samtidig oplever brugere af adblockere problemer.

YouTube
YouTube tester i øjeblikket brugen af 30 sekunders reklamer. (Foto: Christian Wiediger)

Hvis du bruger YouTube, men ikke betaler for et premium-abonnement, så er du sikkert bekendt med reklamer på platformen.

Disse reklamer kan ende med at blive “værre” for YouTube-brugerne. 9to5Google skriver nemlig om en test, YouTube er i gang med.

Her tester YouTube nemlig brugen af 30 sekunders ikke-skipbare reklamer til almindelige annoncekampagner.

I øjeblikket er disse reklamer ofte begrænset til 15 sekunders ikke-skipbare, men kan i fremtiden ende med at blive dobbelt så lange.

YouTube skulle angiveligt også teste en kombination af 15 sekunders ikke-skipbare reklamer sammen med korte bumper-reklamer på 6 sekunders varighed i løbet af videoen.

30 sekunders reklamer har allerede eksisteret på YouTube TV i noget tid, men kan altså ende med at blive langt mere udbredt.

LÆS MERE: YouTube vil gøre reklamer mindre trælse

Adblocker-brugere oplever problemer

YouTube må nok siges at være modstander af adblockere, med god grund set fra virksomhedens perspektiv.

Derfor er det også særligt interessant, at der for tiden er problemer hos brugere med adblocker, der oplever, at deres videoer buffer mere end normalt.

Faktisk skete dette også tidligere i år, hvor brugere oplevede, at YouTube blev langsommere til at loade og generelt ikke fungerede, som den skulle. Dengang tilskrev YouTube det som en fejl i en adblocker.

Med noget lignende, som sker i øjeblikket, er det svært at gennemskue, om der er tale om en bevidst handling hos YouTube, eller om det ganske enkelt blot er et problem hos adblocker-udviklerne.

LÆS MERE: Nu skal adgangen til fodbold og anden sport blokeres

Mere til historien

Tilbage i maj kunne vi skrive om, at YouTube testede et to-personers plan til YouTube Premium. Det kan du læse mere om HER.

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Så skete det! TAK fordi du er med på rejsen!

En ny milepæl er nået på YouTube for min lille kanal om dimser, gadgets og teknologi.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram