Norlys bestormes med dårlige anmeldelser

Norlys’ direktør har nu reageret på kundernes kritik.

Fremadrettet bliver Telia til Norlys - og navnet Telia forsvinder (Foto: Telia/Norlys)
Kunderne er ikke glade for Norlys. På Facebook har Norlys lukket for opslag fra følgerne. Det gør så bare, at når Norlys laver et opslag, så rammer vreden så i kommentarerne. (Foto: Telia/Norlys)

Kunder, der føler sig snydt, anklager om ”skamfuld kundeservice”, høje priser og en kunde, der røg til inkasso, da IT-systemet hos Norlys ikke lod kunden betale sin regning.

Disse eksempler er under ét døgn gamle og hentet fra Trustpilot. Vreden over Norlys er på alle måder tiltagende.

Hos Jydske Vestkysten har de talt 110 et-stjernede anmeldelser på kun 12 dage. Kort fortalt er der stor set intet, som kunderne ikke er sure over.

På MereMobil.dk har vi tidligere skrevet om, at nogle kunder blev afkoblet internetadgangen på mobilen, som følge af at Norlys har overtaget Telias danske mobilforretning.

Norlys udtalte officielt, at de ikke var bekendte med nogen fejl. Kundeservice fortalte dog kunderne en helt anden historie.

Da vi bragte historien, konstaterede vi, at kundeserviceafdelingen begyndte at fortælle den samme historie som den officielle kommunikation. Altså lige indtil kunderne i telefonen insisterede på, at deres mobil ikke fungerede ordentligt, ja så kendte kundeservice alligevel til problemerne.

HØR PODCAST: Når Bluetooth knirker – derfor

Efter Jyske Vestkystens gennemgang af Trustpilot er kundedirektøren i Norlys, Kathrine Forsberg, kommet ud af busken.

Negative kundeoplevelser hos Norlys beklages dybt af direktøren. Der arbejdes på at sikre positive kundeoplevelser fremover, siger hun til avisen.

– ”Vi gør alt, hvad der står i vores magt,” forsikrede Kathrine Forsberg.

Her fra MereMobil.dk vil jeg da gerne komme med et par gode råd til Norlys. Dem får I gratis:

  1. Hvis/når der er problemer, så erkend dem i stedet for at tro, at I kan gemme jer. Virksomheden skal i øvrigt kommunikere de samme budskaber hele vejen igennem – og det, som der kommunikeres, skal være korrekt i forhold til det, som kunderne oplever.
  2. Undlad at sælge nye produkter, opgraderinger, som kunderne ikke har brug for eller lignende, før I har løst de problemer, der er.
  3. Tag kunderne seriøst!

Du er velkommen til at komme med flere gode råd til Norlys i kommentarfeltet herunder.

Mangler du som 1000-vis af andre viden om den nye teknologi? Modtag et overblik i indbakken 4 gange om ugen. Tilmeld dig GRATIS NETOP NU.

Mere til historien

Norlys har lige nu 73.077 anmeldelser på Trustpilot og en samlet score på 3,7.

Norlys: Ingen store fejl ved skiftet fra Telia

Ingen data på telefonen for nogle kunder, men ikke ”store problemer”.

(mere…)
Norlys lancerer fastpris på elbil-opladning 

Norlys er klar med en konkurrent til Clever. Se priserne her.

(mere…)
Norlys-kunder ramt af fejl i “Telia-farvel” 

Overgangen fra Telia til Norlys har ikke været gnidningsfri for alle kunder. Nogle mangler fortsat internet.

(mere…)
Endegyldigt farvel til Telia – nu hedder det Norlys

Norlys har opkøbt Telia og overgangsfasen har været lang, men nu forsvinder "Telia" helt.

(mere…)
Telia skifter endegyldigt navn til Norlys

Telia har været et af de store teleselskaber i Danmark siden 1995, men snart er det slut med Telia og goddag til Norlys.

(mere…)
Norlys følger trop: Tv-pakker bliver dyrere efter nytår

Hit med pengene ellers kan du ikke være med længere.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
3 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram