Netflix vil skjule reklamer med AI
En ny form for reklamer er på vej på Netflix – og den er styret af AI.

Netflix er på vej med en ny og ret speciel form for reklamer.
Streamingtjenesten vil nemlig bruge kunstig intelligens (AI) til at skabe reklamer, der smelter sammen med de serier og film, du ser.
LÆS MERE: Netflix TV-app får kæmpe makeover
Under et nyligt event viste Netflix et eksempel, hvor et produktbillede blev placeret over en baggrund, der var inspireret af serien “Stranger Things”.
Hvis du har Netflix’ abonnement med reklamer, kan det altså betyde, at du midt i “Bridgerton” eller “Wednesday” vil se en reklame, der stilmæssigt passer ind i universet.
Disse reklamer vil bruge kunstig intelligens for at forsøge at skabe mere engagerende annoncer, hvilket potentielt kan afbryde seeroplevelsen.
Annonce
Se lynhurtigt om DU også kan spare op til 3.000 kr. på bilforsikringen.
Du får svaret med det samme. Ingen salgsopkald.
Reklamerne kan også dukke op, når du trykker pause. Det skriver The Verge.
Netflix planlægger at rulle dette nye reklameformat ud inden udgangen af 2025, og de kan indeholde både et overlay og en direkte opfordring til handling.
Selvom det endnu er uvist, hvordan disse AI-reklamer vil udvikle sig på sigt, lyder det fra Netflix’ reklamechef, Amy Reinhard, at udviklingen vil gå hurtigt.
LÆS MERE: Netflix har rundet 300 millioner abonnenter
Så abonnenter med Netflix’ reklameabonnement vil i slutningen af 2025 eller i 2026 altså kunne forvente en ny type reklamer. Det skriver Ars Technica.
Samtidig med denne annoncering kunne Netflix fortælle, at deres reklameunderstøttede abonnement nu har hele 94 millioner månedlige brugere – mere end dobbelt så mange som for et år siden.
Mere til historien
Vil du betale mindre for diverse streamingabonnementer og så blive præsenteret for reklamer? Eller vil du helst betale for at undgå reklamer?