Netflix vil skjule reklamer med AI

En ny form for reklamer er på vej på Netflix – og den er styret af AI.

Netflix streaming
En ny type reklamer vil se dagens lys i slutningen af i år eller næste år. (Foto: Edeta)

Netflix er på vej med en ny og ret speciel form for reklamer.

Streamingtjenesten vil nemlig bruge kunstig intelligens (AI) til at skabe reklamer, der smelter sammen med de serier og film, du ser.

LÆS MERE: Netflix TV-app får kæmpe makeover

Under et nyligt event viste Netflix et eksempel, hvor et produktbillede blev placeret over en baggrund, der var inspireret af serien “Stranger Things”.

Hvis du har Netflix’ abonnement med reklamer, kan det altså betyde, at du midt i “Bridgerton” eller “Wednesday” vil se en reklame, der stilmæssigt passer ind i universet. 

Disse reklamer vil bruge kunstig intelligens for at forsøge at skabe mere engagerende annoncer, hvilket potentielt kan afbryde seeroplevelsen.

Annonce

Se om DU kan spare op til 3.000 kr. på bilforsikringen.

Du får svaret med det samme. Ingen salgsopkald. Tjek her!

Reklamerne kan også dukke op, når du trykker pause. Det skriver The Verge.

Netflix planlægger at rulle dette nye reklameformat ud inden udgangen af 2025, og de kan indeholde både et overlay og en direkte opfordring til handling.

Selvom det endnu er uvist, hvordan disse AI-reklamer vil udvikle sig på sigt, lyder det fra Netflix’ reklamechef, Amy Reinhard, at udviklingen vil gå hurtigt.

LÆS MERE: Netflix har rundet 300 millioner abonnenter 

Så abonnenter med Netflix’ reklameabonnement vil i slutningen af 2025 eller i 2026 altså kunne forvente en ny type reklamer. Det skriver Ars Technica

Samtidig med denne annoncering kunne Netflix fortælle, at deres reklameunderstøttede abonnement nu har hele 94 millioner månedlige brugere – mere end dobbelt så mange som for et år siden.

Mere til historien

Vil du betale mindre for diverse streamingabonnementer og så blive præsenteret for reklamer? Eller vil du helst betale for at undgå reklamer?

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram