Her er bybilen Volkswagen ID.EVERY1
Volkswagen har afsløret deres ID.EVERY1 konceptbil, der ventes i endelig version på markedet i 2027.

Konceptbilen Volkswagen ID.EVERY1 er fremvist i går og vil i 2027 blive lanceret i en salgsklar variant.
ID.EVERY1 er en billig og lille bybil, hvor startprisen vil være omkring 150.000 danske kroner.
Det er uvist om navnet ID.EVERY1 også vil være det endelige navn. Men der er tale om en ”efterfølger” til Volkswagen Up, som udgik i 2023.
LÆS MERE: Volkswagen, Skoda og Audi klar med 5 års garanti
ID.EVERY1 er en smule større end Up med dens længde på 3,88 meter, men stadigvæk mindre end den kommende ID.2all, der er 4,05 meter lang.
Men lighederne med Up er dog begrænset, når vi kigger på designet. Den får nemlig et nyt designsprog, som er stilrent og minimalistisk. Forlygterne er dynamiske og kan ”blinke med øjnene”, mens bagenden kan ”smile”.
-“Vores ambition var at skabe noget modigt, men samtidig tilgængeligt. ID. EVERY1 har et selvsikkert udtryk, men bevarer sin charme – takket være detaljer som de dynamiske forlygter og det ‘smilende’ bagparti. Disse designelementer gør den til mere end blot en bil: de giver den karakter og en identitet, som folk kan relatere til,” lyder det fra Volkswagens chefdesigner Andreas Mindt.
Annonce
Hvis du indtaster din nummerplade NETOP NU, så kan du lynhurtigt se, om DU også kan spare op mod 3.000 kr. på bilforsikringen
Du får svaret med det samme. Ingen salgsopkald.
Volkswagen kan igen blive danskernes foretrukne bilmærke
ID.EVERY1 er bygget på den populære MEB-platform, der også kendes fra de øvrige ID.-modeller.
Men ID.EVERY1 er ikke en bil, som forventes at være en pendlerbil. Den har en rækkevidde på op til 250 kilometer og konceptbilen har en topfart på 130 km/t. Elmotoren yder 70 kW og har 95 hk. Det er den første elbil fra Volkswagen, som har forhjulstræk.
Bagagerummet har en kapacitet på 305 liter, hvilket er ret meget lig med dens konkurrenter.
LÆS MERE: Volkswagen ID.2 – elbil til under 200.000 kroner
Volkswagen afslørede, at ID. EVERY1 bliver den første bil i VW-koncernen, der anvender en “revolutionerende softwarearkitektur”. Denne nye teknologi sikrer, at bilen kan opdateres og udvides med nye funktioner gennem hele dens levetid, hvilket gør den fremtidssikker.
ID.EVERY1 konceptbil








Mere til historien
Volkswagen Gruppen har købt sig ind i den kinesiske elbilproducent Xpeng. Samarbejdet drejer sig om den såkaldte E/E-arkitektur, som med få ord er den samlede struktur og design af de elektriske og elektroniske systemer i et køretøj.