Danskerne må se langt efter reklame-abonnement hos Netflix
Netflix har netop afsløret, at de ikke har aktuelle planer om at lancere deres reklamefinansierede abonnement i Norden.
Netflix har pr. 4. oktober 2024 hævet priserne på alle deres abonnementer i Danmark.
LÆS MERE: Netflix har hævet prisen igen
Alligevel er der ikke umiddelbart håb om at det reklamefinansierede abonnement kommer til Danmark.
I sidste uge bekræftede Greg Peters, Co-CEO hos Netflix, under et pressearrangement i Stockholm, at der ikke er aktuelle planer om lancering af det reklamefinansierede abonnement i Norden. Det skriver Digitalt.tv.
Det viser sig, at mere end 40 procent af nye brugere vælger det billigere reklamefinansierede abonnement. Derfor kan det også være en af grundene til, at der lige nu ikke er planer om det skal til de nordiske lande. Her betaler folk nemlig gladeligt de dyre abonnementer, om netop er blevet endnu dyrere.
Gratis streaming: Danskerne finder stadig veje udenom abonnementet
I de lande, som har det reklamefinansierede abonnement, er basis-abonnementet udgået. Det koster i Danmark 89 kroner om måneden og er altså det billigste abonnement.
Mere til historien
Netflix oplyste også, at de fortsat ikke har planer om lokal sport. Dette grundet sportsrettigheder er dyre. Derfor vil de hellere f.eks. have sportsdokumentarer og lignende i deres udvalg.