Android Auto problemer med Samsung og OnePlus er løst
Sort skærm i bilen med Android Auto har i lang tid plaget nogle Samsung- og OnePlus-ejere, men nu er fejlen løst.
Ejere af OnePlus 10 Pro og en nogle modeller i Galaxy S22- og Galaxy A-serien fra Samsung, har oplevet massive problemer med Android Auto.
Når de tilsluttede deres telefoner til Android Auto i bilen, fik de blot sort skærm.
Problemerne har floreret gennem en længere periode på blandt andet OnePlus’ supportforum, via Reddit og en del Facebook-grupper.
Hverken Samsung eller OnePlus har leveret brugbare svar eller løsninger på fejlen.
MereMobil.dk har kendskab til tilfælde, hvor producentens supportmedarbejdere, har bedt brugerne anvende det originale kabel, når de tilsluttede telefonen; et forslag som intet løste.
Det skal siges, at problemerne tilsyneladende særligt har ramt ejere af biler med Pioneer-udstyr, men overblikket er lidt tåget.
Fejlen ligger i Android Auto
Problemet for OnePlus- og Samsung-ejere ligger i Android Auto-appen fra Google.
I hvert fald har en bruger på Reddit fundet frem til, at hvis man installerer Android Auto 7.7 beta på telefonen, så forsvinder problemerne og der kommer igen liv i bilens skærm.
Du kan finde Android Auto 7.7 beta via APKMirror her.
Jeg mener: For dårligt!
På MereMobil.dk har vi hidtil ikke beskrevet problemerne med Android Auto hos OnePlus og Samsung. Det er altid svært at finde ud af, om der er tale om enkeltstående tilfælde eller hvorvidt en bruger har nogle ting på telefonen, der ikke er sat korrekt op – som foresager problemer som disse.
Det har ikke været muligt at få nogle officielle svar fra OnePlus eller Samsung omkring problemerne, der langt fra er nye.
OnePlus taler ofte meget om, hvor vigtigt deres community af brugere er for dem. Det klinger hult, når f.eks. problemerne omkring Android Auto strækker sig tilbage til marts – og OnePlus er tavse.
I det officielle community, er der ingen svar fra OnePlus i trådene. Jeg har heller ikke modtaget noget svar fra OnePlus, selvom jeg rakte ud for en uges tid tiden.
Her kommer et gratis godt råd: Hvis man markedsfører sig med, hvor vigtigt et community er, så skal man svare på henvendelserne i ens forum. Dernæst skal man ikke udlevere løsningsforslag via ens support, som reelt er ubrugelige.
Den samme mening gælder også for Samsungs vedkommende. De bryster sig bare ikke af, at have et stærkt og vigtigt community – så her er situationen lidt anderledes.
Prøv at forestille dig, at det her var en vaskemaskine, som pludselig ikke fungerede – og hvor hverken forhandlere eller producent, ville tage ansvar og kommunikere, hvornår den igen kunne vaske. Jeg ville personligt blive møg-sur.
Mere til historien
OnePlus har i sidste uge offentliggjort, at OnePlus Nord 2T er på vej. Du kan læse om Nord 2T her.