Android Auto problemer med Samsung og OnePlus er løst

Sort skærm i bilen med Android Auto har i lang tid plaget nogle Samsung- og OnePlus-ejere, men nu er fejlen løst.

Android Auto Samsung OnePlus
Android Auto har givet sort skærm hos nogle ejere af OnePlus- og Samsung-telefoner (Foto: MereMobil.dk)

Ejere af OnePlus 10 Pro og en nogle modeller i Galaxy S22- og Galaxy A-serien fra Samsung, har oplevet massive problemer med Android Auto.

Når de tilsluttede deres telefoner til Android Auto i bilen, fik de blot sort skærm.

Problemerne har floreret gennem en længere periode på blandt andet OnePlus’ supportforum, via Reddit og en del Facebook-grupper.

Hverken Samsung eller OnePlus har leveret brugbare svar eller løsninger på fejlen.

MereMobil.dk har kendskab til tilfælde, hvor producentens supportmedarbejdere, har bedt brugerne anvende det originale kabel, når de tilsluttede telefonen; et forslag som intet løste.

Det skal siges, at problemerne tilsyneladende særligt har ramt ejere af biler med Pioneer-udstyr, men overblikket er lidt tåget.

Fejlen ligger i Android Auto

Problemet for OnePlus- og Samsung-ejere ligger i Android Auto-appen fra Google.

I hvert fald har en bruger på Reddit fundet frem til, at hvis man installerer Android Auto 7.7 beta på telefonen, så forsvinder problemerne og der kommer igen liv i bilens skærm.

Du kan finde Android Auto 7.7 beta via APKMirror her.

Jeg mener: For dårligt!

På MereMobil.dk har vi hidtil ikke beskrevet problemerne med Android Auto hos OnePlus og Samsung. Det er altid svært at finde ud af, om der er tale om enkeltstående tilfælde eller hvorvidt en bruger har nogle ting på telefonen, der ikke er sat korrekt op – som foresager problemer som disse.

Det har ikke været muligt at få nogle officielle svar fra OnePlus eller Samsung omkring problemerne, der langt fra er nye.

OnePlus taler ofte meget om, hvor vigtigt deres community af brugere er for dem. Det klinger hult, når f.eks. problemerne omkring Android Auto strækker sig tilbage til marts – og OnePlus er tavse.

I det officielle community, er der ingen svar fra OnePlus i trådene. Jeg har heller ikke modtaget noget svar fra OnePlus, selvom jeg rakte ud for en uges tid tiden.

Her kommer et gratis godt råd: Hvis man markedsfører sig med, hvor vigtigt et community er, så skal man svare på henvendelserne i ens forum. Dernæst skal man ikke udlevere løsningsforslag via ens support, som reelt er ubrugelige.

Den samme mening gælder også for Samsungs vedkommende. De bryster sig bare ikke af, at have et stærkt og vigtigt community – så her er situationen lidt anderledes.

Prøv at forestille dig, at det her var en vaskemaskine, som pludselig ikke fungerede – og hvor hverken forhandlere eller producent, ville tage ansvar og kommunikere, hvornår den igen kunne vaske. Jeg ville personligt blive møg-sur.

Mere til historien

OnePlus har i sidste uge offentliggjort, at OnePlus Nord 2T er på vej. Du kan læse om Nord 2T her.

Slut med bøvlet: Nu bliver det let at skifte mellem iPhone og Android

Frygten for at miste billeder og beskeder holder mange tilbage fra at skifte mobilmærke. Nu går ærkerivalerne Apple og Google sammen om en løsning, der gør dataoverførsel helt smertefri.

(mere…)
Samsung Galaxy S26: Slut med notifikations-kaos?

RYGTE: Er du træt af fyldte statusbarer? Samsung Galaxy S26 introducerer en ny AI-løsning, der rydder op for dig. Læs om den kommende funktion her.

(mere…)
Google Assistant forsvinder fra dine smarthøjttalere – Gemini er (næsten) klar

KORT NYT: En epoke slutter for dine Google-højtalere. Udrulningen af afløseren Gemini er nu startet, men kræver en aktiv handling.

(mere…)
Mest solgte mobiler i verden: Se top-10 listen her

Glem alt om Samsung Galaxy S25 eller dyre Android-telefoner. Når vi ser på det globale billede, ser listen helt anderledes ud end i Danmark. Se verdens 10 mest solgte smartphones her.

(mere…)
Galaxy S26 Ultra: Frygt for overophedning og nedsat ydelse

Den omstridte Snapdragon-chip har store problemer med ekstrem varme i andre telefoner. Nu er den bekræftet til Samsung Galaxy S26 Ultra. Det vækker bekymring for drastisk performance-nedsættelse.

(mere…)
OnePlus 15 test: Kæmpe batteri men ét stort problem

TEST: Prisen er faldet, og batteriet er enormt. Alligevel fraråder jeg en opgradering, hvis du har sidste års model. Læs min store test af OnePlus 15 her.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
3 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram