Sådan vælger du det rette mobilabonnement
Læs med her og få gode råd til, hvad du kan have i tankerne, når du vil skifte selskab. Vi guider dig til, hvad du skal være opmærksom på.
Annoncørbetalt indhold
Selvom man har haft det samme selskab i mange år og har været glad for det, kan det, ligesom med andre faste udgifter, være en god idé gang i mellem af undersøge, om det kan betale sig at skifte.
Der kan være sket ændringer i produkterne og der kan være kommet nye aktører til, og der kan altså være fordele ved at skifte, som man ikke umiddelbart var klar over, men som man får belyst ved at gennemgå sagerne jævnligt.
Store forskelle på mobildækningen i landet
En af de ting, der er vigtigt at undersøge, når man vil skifte mobilselskab, er mobildækningen.
De forskellige selskaber har forskellig dækningskvalitet afhængig af, hvor deres master er placeret. For at sammenligne de forskellige selskabers dækning, kan du se på et dækningskort, der med grafik viser, hvordan de dækker rundt omkring i landet.
Ikke alle steder er lige godt dækket fra alle selskaber, og især i yderområderne kan der hos nogle selskaber være dårlig dækning.
Det kan være meget uheldigt, hvis man bruger telefonen i arbejdssammenhæng og dermed kan have svært ved at kommunikere med kunder og ikke mindst at udføre sit arbejde, hvis der kræves internetforbindelse, hvilket der efterhånden gør i rigtigt mange brancher.
Hvor meget data har du brug for?
En anden ting, man kan tage med i sine overvejelser er, hvor meget data, man har brug for.
Nogle har brug for store mængder data til f.eks. at streame tv-serier, høre musik og bruge sociale medier, mens andre kun bruger deres telefon til at ringe og sende sms’er på.
I det sidste tilfælde er det ikke nødvendigt at købe den helt store pakke og dermed spilde penge på data, man ikke bruger. De penge kan man så bruge på en fed telefon, et fedt cover eller noget helt andet.
God kundeservice er guld værd
En sidste, men nok så væsentlig ting at undersøge, er de enkelte selskabers kundeservice. D
et kan være meget værd med en god kundeservice, når man engang i mellem har brug for hjælp fra sin operatør. Er de venlige og hjælpsomme, og tilbyder de ofte ekstra ydelser uden beregning, så kan det være værd at have med i sine overvejelser.
Mobilselskaberne kæmper om kunderne og tilbyder ofte ekstra data for at holde deres kunder glade, så de bliver, hvilket er til kundernes store fordel.
Der er altså flere ting, man kan se på, når man ønsker at udskifte sit mobilabonnement, og med denne lille guide er du godt på vej til en endnu bedre aftale.