Problemer for Samsung-kunder hos YouSee
Kunder hos YouSee har ikke kunne opdatere deres Samsung telefon med ny software. Fejlen er nu fundet og løst, oplyser Samsung
Når mobilproducenterne ruller opdateringer til smartphones og tablets ud til slutbrugerne, er det alfa-omega, at opdateringerne kan downloades hos kunderne.
Et stykke tid har dette ikke været muligt for ejere af Samsung-telefoner med et YouSee-abonnement, eller kunder som har befundet sig på et TDC- eller YouSee netværk.
I forskellige fora på nettet har Samsungs kunder undret sig over, hvorfor de ikke kunne opdatere deres telefon, men der kun været ganske få svar i sagen.
Problemet relaterede sig til Samsungs produkter, der via en YouSee/TDC-forbindelse forsøgte at tilgå serveren med opdateringer. Fejlen ramte forsøg på opdatering via Wi-Fi såvel som mobilforbindelsen.
På MereMobil.dk har vi fået adgang til en kommunikation mellem Samsungs support og en kunde. Her fremgår det, at problemerne har stået på i op mod to uger. Kommunikationen afslører desuden, at Samsung har været opmærksomme på problemet.
Samsung og YouSee bekræfter fejlen
Overfor MereMobil.dk har YouSee og Samsung nu bekræftet fejlen.
-”Vi kan ikke gå i detaljer, men vi er i dialog med Samsung om fejlen, og vi arbejder i fællesskab på at løse den hurtigst muligt. Vi beklager over for de kunder, der er ramt af fejlen,” siger Mai-Britt Noe fra YouSees presseafdeling.
Samsungs danske chef, Claus Holm, har ligeledes bekræftet fejlen. Ifølge Claus Holm er fejlen fundet, og relaterede sig til hvordan trafikken blev routet fra YouSees systemer til Samsungs opdateringsserver.
Ifølge Samsung blev det torsdag eftermiddag (10. oktober 2019) igen muligt at få adgang til opdateringer fra YouSee og TDC’s netværk.
Teleselskaberne Telenor, Telia og 3 fortæller, at ingen af deres kunder har haft problemer med at få adgang til Samsungs opdateringer.
Mere til historien
Hverken YouSee eller Samsung har informeret deres kunder på Facebook om fejlen.