Facebook går til angreb på flow-tv
Facebook gør klar til at gå i kødet på Snapchat, som stjæler de unge brugere. Midlet er ultrakorte tv-shows.
Ifølge Business Insider Nordic er Facebook klar til også at æde sig ind på husalteret i alverdens hjem. I hvert fald ind på fladskærmen på de unges værelser.
Business Insider skriver, at kilder tæt på mediet fortæller, at Facebook sigter efter premiere på en slags flow-tv midt i juni.
I første omgang er planerne, at Facebook producerer kortere og længere shows med korte intervaller. Facebook vil blandt andet producere ultrakorte tv-shows på fem til ti minutter i en frekvens på et show i døgnet.
Angrebet på markedets tv- og video-spillere, som Amazon, YouTube og Snapchat, er målrettet mod de unge, der ifølge Business Insider, strømmer fra Facebook og over til konkurrenten Snapchat.
Business Insider har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Facebook.
YouTube er klar
For knapt fire uger siden meddelte YouTubes ejere, Google, at den monstrøse video-tjeneste var klar til at lancere streaming-tv til deres brugere.
Den nye service, YouTube TV, indeholder shows fra blandt andet tv-kanalerne ABC, CBS, NBC, FOX, Disney, ESPN og Fox Sports 1.
Der er ikke noget, som tyder på, at YouTube TV kommer til Danmark foreløbigt, men med YouTube TVs satsning og Facebooks udmelding dannes et billede af, hvad vi kan vente os i fremtiden. Det er helt sikkert, at det klassiske flow-tv er under pres.
Mere til historien
Med spillere som Netflix og HBO er tv on demand blevet en helt naturlig ting i den danske tv-hverdag. Herhjemme har vi også set en opblomstring af de danske streamingtjenester som TV 2 Play, Viaplay med flere.