Nu vil Facebook indtage din arbejdsplads
Indtil videre har mange virksomheder forbudt brugen af Facebook, men det vil Facebook lave om på. Nyt website skal have særlig fokus på arbejdspladsen.
Facebook er en virksomhed i udvikling, der løbende lancerer nye funktioner og tiltag, der enten viser sig som ganske populære tilføjelser, til det i forvejen meget anvendte sociale netværk, eller rammer helt ved siden af. Nu er Facebook dog klar med endnu et nyt tiltag, der skal tage kampen op med det professionelt orienteret netværk, LinkedIn.
– Halv milliard bruger tvungen Messenger app
Mens mange gør det, er det nok de færreste der vil indrømme at de benytter sig af Facebook i arbejdstiden. Mange virksomheder har nemlig forbudt deres medarbejdere, at benytte sig af Facebook i arbejdstiden, da virksomhedsejere frygter at det vil drive fokus væk fra arbejdsopgaverne og over på mere private interesser og det er netop, hvad der øjensynlig ligger til grundlag for den nye Facebook side, som Facebook ifølge en ny rapport, som det amerikanske medie Financial Times har offentliggjort, i øjeblikket arbejder på.
Ifølge rapporten fra Financial Times, så har Facebooks medarbejdere benyttet sig af det nye website, der forventes at få det engelskklingende navn “Facebook for Work”, igennem en længere periode.
Facebook for Work forventes at komme til at have mange designmæssige ligheder med den normale udgave af Facebook, men til forskel fra originalen, vil Facebook for Work fokusere på arbejde, i stedet for personlige relationer og vil give mulighed for at forbinde med professionelle kontakter samt deling af dokumenter, som de helt store salgsargumenter.
Umiddelbart lyder Facebook for Work, som noget der kan skabe glæde blandt mange ansatte hos virksomheder, der i øjeblikket forbyder brug af Facebook, men da Facebook for Work, forventes at få mange funktioner, som Microsoft, Google og LinkedIn alle tilbyder i et vist omfang, må det samtidigt være rygter der får de førnævnte firmaer, til at ryste på hænderne..
Facebook har indtil videre ikke haft lyst til at kommentere på den rapport, som Financial Times har bragt.
Mere til historien
Facebook formodes at have en stor interesse i at lancere et nyt mødested, der ønsker at holde kontakten ved lige professionelt, da det kan øge antallet af besøgende og ikke mindst deres omsætning, der i høj grad afhænger af reklamer.