iBeacons skaffer magasinabonnenter på iOS
Forlaget Exact Edition benytter iBeacons i iPhones, når de skal forsøge at få nye abonnenter til iOS-bladkiosken.
Exact Edition, som er et digitalt magasinforlag, benytter iBeacons når de skal forsøge, at fange nye abonnenter til iOS-bladkiosken.
iBeacon-teknologien skal i et forsøg bruges til, at forsøge at fange interesserede brugere ud fra deres lokation. Det skriver TechCrunch.
Kort og godt foregår forsøget i al sin enkelthed ved, at iBeacon transmittere placeres eksempelvis på Bar Kick i Shoreditch, London. Bar Kick er en sportsbar, og når iOS-brugerne kommer der, vil de blive præsenteret for fodbold-magasinet ”When Saturday Comes”. Dette gøres ud fra, at brugeren befinder sig på sportsbaren, og derfor måske interesserer sig for blandt andet fodbold.
Det kunne også være til modeshows, at der så blev præsenteret diverse modeblade for brugerne.
Meningen er, at det i sidste ende skal give flere abonnenter til de forskellige magasiner, da læserne måske ikke var klar over, at disse magasiner fandtes på deres iOS-enhed.
Mere til historien
iBeacon-teknologien var ny med iOS 7 og formentlig noget vi kan forvente mere af. Det fungerer ved Low Energy Bluetooth (BLE). iBeacon er ikke et ”Apple-system”, og kan derfor også bruges af Android-enheder, hvis disse har Bluetooth 4.0 med Android 4.3 eller nyere.
iBeacon er en konkurrent til NFC-teknologien (Near Field Communications), som dog er langt mere udbredt netop nu.
Læs også Apple iBeacon testes netop nu i Macy’s.