Apples iOS slog Android på Black Friday
Android er klart størst når, det kommer til markedsandele, men det var iOS-platformen, der dominerede den amerikanske Black Friday.
Det er muligt, at Android har større markedsandel end Apples iOS, men når det kommer til den årlige ”Black Friday”, så er Apple altså fortsat foran.
Nye tal fra IBM Benchmark viser, at Apples brugere brugte flere penge i gennemsnit på Black Friday.
iOS-brugere købte i gennemsnit for 127,92 dollar per bestilling, mens Android-brugere ”kun” brugte 105,20 dollar per bestilling. Det skriver Macrumors.com.
iOS-brugere brugte ikke alene nok penge, men stod faktisk også for 18,1 procent af al online-trafikken, mens Android-brugere kun stod for 3,5 procent – til trods for deres større markedsandele.
Dataene er indsamlet fra salg på 800 amerikanske detail-butikkers hjemmesider til IBM Benchmarks rapport.
Mere til historien:
Black Friday er en amerikansk tradition, som vi Danmark åbenbart er ved at tage til os. Ligesom Valentines Day, Halloween m.v. så er det butikkerne, som ser en fordel i at for-danske disse amerikanske traditioner.
Black Friday er dagen efter Thanksgiving, som altid finder sted den fjerde torsdag i november, og kendetegnes ved det er starten på årets”jule-shopping”. Og det hedder Black Friday, da mange forretninger får en af deres bedste omsætninger denne dag – og i regnskaber er overskud skrevet med sort, mens underskud er rødt.
Elgiganten er en af de butikskæder, som herhjemme også afholder Black Friday, dette foregår dog online. Du kan læse nærmere her, hvordan Elgiganten afholder Black Friday.