Dyrere vs. billigere – prisforskellene hos Bibob og CBB Mobil
Når sammenlægningen mellem Bibob og CBB bliver en realitet i februar, så er der nogle forskelle på priser, at Bibob-kunderne skal vænne sig til.
De to Telenor-ejede selskaber, Bibob og CBB, lægges sammen i februar. Selskaberne bliver samlet under ét brand og Telenor har valgt, at det er CBB-brandet, der vil blive det fremtidige navn for begge selskaber.
– Bibob lukkes ned – bliver til CBB
Meldingen var, at sammenlægningen ikke vil have nogle umiddelbare konsekvenser for kunderne, da de hverken skal skifte SIM-kort eller vil have en ændring i deres abonnementspris. Dog skal de logge på deres konto hos CBB og ikke længere Bibob.
Men selvom der ikke vil være ændringer i abonnementerne og priserne på disse, så vil der alligevel være nogle prisændringer på gebyrer, køb af SIM-kort, takster for opkald og SMS i udlandet.
Bibob har derfor også på deres hjemmeside offentliggjort prisforskellene. Disse ændringer er en del af ”de nye vilkår”, som kunderne får.
-”Du får nye vilkår, som er stort set de samme som i dag. De eneste ændringer er, at udlandstaksterne ændres for opkald fra Danmark til udlandet – i nogle tilfælde bliver de lavere og i andre tilfælde højere. Prisforskellene kan du se på oversigten her. En anden ændring er musiktjenesten TIDAL, som ikke findes som tilkøbsprodukt hos CBB Mobil, men i stedet er inkluderet som en fast del i to af mobilabonnementerne,” skriver Bibob på deres hjemmeside om ændringerne.
Herunder er samlet prisforskellene mellem Bibob og CBB Mobil, så du kan få et hurtigt overblik over ændringerne. De priser, som er ens for begge brands, ses ikke i oversigten.
Liste over lande inkluderet i de ovenstående zoner kan ses her.
Mere til historien
Fremover får tidligere Bibob-kunder besked fra 60 70 80 90, når der er en telefonsvarerbesked – de skal dog stadig ringe til 60 50 00 00 for at aflytte telefonsvareren. Alle nuværende indstillinger og beskeder forbliver, som de er.