TV 2 runder kæmpe milepæl med deres applikationer
Der er hver dag omkring en halv million danskere, som dagligt benytter TV 2’s applikationer.
TV 2 var et af de første mediehuse i Danmark, som var på banen med applikationerne til danskernes smartphones og tablets. Særligt TV 2’s nyheds-, tv- og vejr applikationer har også været blandt de mest populære applikationer i Danmark.
Og successen er også at se på de faktuelle tal. TV 2 oplyser nemlig, at de i sidste uge rundede 1 milliard besøg på deres applikationer. Derudover oplever de også en kraftig stigning i den mobile browsing på tv2.dk. Besøgene på den mobile website er steget med hele 84 procent fra 2014 til 2015 i perioden januar-september.
– TV 2 Play på vej til Apple TV
– ”Man kunne godt tro, at vores massive succes med vores apps ville kannibalisere på den mobile trafik til tv2.dk, men vi ser faktisk en markant vækst på både apps og mobile besøg på tv2.dk,” siger Head of Mobile App Development på TV 2, Jan Hoffmann.
Til næste år vil trafikken gøres op på en anden måde blandt de store mediehuse, hvilket måske kan ændre tallene.
– ”I 2016 kan man som udgiver få et samlet brugertal på tværs af browsing og apps, og det bliver da virkelig spændende at se, hvordan det påvirker opgørelsen til den tid,” siger Jan Hoffmann.
TV 2 har senest gjort deres Nyhedscenter applikation klar til understøttelse af Apple Watch også.
– TV 2 Nyhedscenter er klar til Apple Watch
TV 2s største apps er TV 2s Nyhedscenter, TVTID og TV 2 Vejret. Derudover vokser trafikken fortsat til TV 2s Sportscenter, til TV 2 PLAY, og til de øvrige event- og program-apps, TV 2 råder over.
Mere til historien
Der er ingen tvivl om, at danskerne i stigende grad benytter deres mobileenheder til at være online. Hvilket også bekræftes i den seneste officielle webstatistik fra FDIM (september 2015), hvor den mobile trafik (brugere) til tv2.dk er større end trafikken fra almindelige computer. Dette har den desuden været siden sommeren 2015. Ser man på antallet af sidevisninger, så er det dog fortsat trafikken fra desktop’en, der fortsat er størst.