Huawei satser på smartphones i fremtiden
På et pressemøde i Barcelona har Huawei netop udtalt, at de ikke længere vil sælge featurephones, men kun smartphones.
På Huaweis pressemøe forud for Mobile World Congress, som åbner i morgen har de netop udtalt, at de ikke længere vil sælge featurephones. Huawei satser kun på smartphones i fremtiden.
I 2013 udgjorde smartphone-salget 87 procent af det samlede salg, mens det i 2012 var 60 procent. Denne stigning gør altså, at Huawei nu helt stopper med featurephones.
Nogle af de modeller, som var med til at få denne vækst i gang i 2013 var Ascend D2, Ascend Mate, Ascend P2, Ascend P6 og Ascend Mate 2. Disse har været med til, at få kunderne til at synes produkterne, designet, udviklingen og ikke mindst prisen bliver bedre og bedre.
Huawei er klar over, at de er i gang med opbygningen af deres brand. Men de fortæller også til pressemødet, at siden 2012 er deres brandvalue steget – i Storbritannien er det f.eks. tredoblet.
Satsningen er nu fuldt ud på smartphones.
Mere til historien
Det var i 2012, at Huawei for alvor begyndte at ville tage kampen op det globale smartphone-marked og allerede nu stiger både markedsandel, men også kendskabet hos forbrugerne til den kinesiske producent.