TV 2 Play: Flere skal betale!
MANGE flere danskere skal have pengene frem og betale for TV 2 Play.

TV 2 har præsenteret en ambitiøs 2030-strategi, der skal cementere stationens position som danskernes foretrukne public service-medie.
Med visionen om “personlig public service” sætter TV 2 et klart mål om at have 1,5 millioner TV 2 Play-abonnenter i 2030, samtidig med at de ønsker at styrke relationen til især de unge voksne. Det har TV 2 tidligere fortalt.
OVERBLIK: Her kan du se fodbold på streaming og tv
TV 2 Play rundede én million betalende kunder i 2022, men målsætningen er at øge det tal med yderligere 500.000 kunder inden 2030.
En af udfordringerne for TV 2 Play – og andre streamingtjenester – er, at nogle kunder deler deres adgangskoder for at nedbringe regningen.
TV 2 har hidtil undladt at “straffe” kunder, der deler adgang på tværs af husstande. Tjenesten har i stedet nøjes med at oplyse brugerne om den “korrekte” anvendelse af TV 2 Play.
På MereMobil.dk har vi i flere temaartikler dækket bl.a. pirateri i streamingbranchen. Priserne nævnes ofte som årsag til, at mange vælger at splitte regningen. Læs mere her.
Det vides endnu ikke, om TV 2 fremadrettet vil slå hårdere ned på passworddeling for at nå målet om 1,5 millioner betalende kunder.
Et faktum er dog, at TV 2 Play gradvist bliver dyrere. Tiden må vise, om stigende priser vil føre til øget passworddeling eller kundefrafald.
LÆS MERE: Streaming: Priserne er næsten fordoblet
Den store 2025-plan
Den nye strategi afløser den tidligere 2025-plan og sætter kursen i fire hovedspor.
Disse spor fokuserer på at levere relevant indhold gennem livsfasesegmentering, skabe en personlig oplevelse på tværs af alle TV 2’s platforme, samt at opnå “mere til flere” ved at udvikle TV 2 Plays position som samlingssted for kvalitetsindhold via partnerskaber.
Strategien inkluderer også et omfattende “digitalt løft” af hele organisationen.
Annonce
Se om DU kan spare op til 3.000 kr. på bilforsikringen.
Du får svaret med det samme. Ingen salgsopkald. Tjek her!
TV 2 har sat tre konkrete, målbare mål for 2030:
- Rækkevidde: 8 ud af 10 danskere skal være i kontakt med TV 2 hver uge.
- Streaming: 1,5 millioner danskere skal have et TV 2 Play-abonnement.
- Forbrug: Gennemsnitligt dagligt forbrug på TV 2 Play skal stige fra 14 til 20 minutter.
-“Det er en ambitiøs og offensiv strategi, der har danskerne i centrum,” udtalte Anne Engdal Stig Christensen i forbindelse med præsentationen. Strategien sigter mod at udfolde sig fuldt ud fra årsskiftet og er et direkte svar på den hårde konkurrence og de forandrede medievaner i Danmark.
Mere til historien
Den nye strategi afløser TV 2’s 2025-plan, ”TV 2 Play til alle”, som især har haft fokus på at etablere streamingtjenesten TV 2 Play som en stærk aktør på det danske marked. I denne var målsætningen 1,3 millioner PLAY-abonnenter i 2025. Det forlød ikke, at denne var nået, så det må antages den ikke er.

