TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

TV 2 Play
TV 2 har et mål om, at nå 1,5 millioner abonnenter på TV 2 Play i 2030 (Foto: MereMobil.dk)

TV 2 har præsenteret en ambitiøs 2030-strategi, der skal cementere stationens position som danskernes foretrukne public service-medie.

Med visionen om “personlig public service” sætter TV 2 et klart mål om at have 1,5 millioner TV 2 Play-abonnenter i 2030, samtidig med at de ønsker at styrke relationen til især de unge voksne. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

OVERBLIK: Her kan du se fodbold på streaming og tv

Den nye strategi, som blev præsenteret for over 1.200 medarbejdere i Odense, afløser den tidligere 2025-plan og sætter kursen i fire hovedspor.

Disse spor fokuserer på at levere relevant indhold gennem livsfasesegmentering, skabe en personlig oplevelse på tværs af alle TV 2’s platforme, samt at opnå “mere til flere” ved at udvikle TV 2 Plays position som samlingssted for kvalitetsindhold via partnerskaber.

Strategien inkluderer også et omfattende “digitalt løft” af hele organisationen.

TV 2 har sat tre konkrete, målbare mål for 2030:

  1. Rækkevidde: 8 ud af 10 danskere skal være i kontakt med TV 2 hver uge.
  2. Streaming: 1,5 millioner danskere skal have et TV 2 Play-abonnement.
  3. Forbrug: Gennemsnitligt dagligt forbrug på TV 2 Play skal stige fra 14 til 20 minutter.

LÆS MERE: Streaming: Priserne er næsten fordoblet

-“Det er en ambitiøs og offensiv strategi, der har danskerne i centrum,” udtalte Anne Engdal Stig Christensen i forbindelse med præsentationen. Strategien sigter mod at udfolde sig fuldt ud fra årsskiftet og er et direkte svar på den hårde konkurrence og de forandrede medievaner i Danmark.

Mere til historien

Den nye strategi afløser TV 2’s 2025-plan, ”TV 2 Play til alle”, som især har haft fokus på at etablere streamingtjenesten TV 2 Play som en stærk aktør på det danske marked. I denne var målsætningen 1,3 millioner PLAY-abonnenter i 2025. Det forlød ikke, at denne var nået, så det må antages den ikke er.

Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Spotify er klar med efterspurgt funktion til gratis-brugere 

Spotify har opdateret gratisversionen, så brugerne nu får muligheden for at vælge præcis den sang, de vil høre. 

(mere…)
HBO Max-topchef varsler prisstigninger

Det bliver dyrere at have abonnement på HBO Max i fremtiden.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram