TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play
En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

TV 2 har præsenteret en ambitiøs 2030-strategi, der skal cementere stationens position som danskernes foretrukne public service-medie.
Med visionen om “personlig public service” sætter TV 2 et klart mål om at have 1,5 millioner TV 2 Play-abonnenter i 2030, samtidig med at de ønsker at styrke relationen til især de unge voksne. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
OVERBLIK: Her kan du se fodbold på streaming og tv
Den nye strategi, som blev præsenteret for over 1.200 medarbejdere i Odense, afløser den tidligere 2025-plan og sætter kursen i fire hovedspor.
Disse spor fokuserer på at levere relevant indhold gennem livsfasesegmentering, skabe en personlig oplevelse på tværs af alle TV 2’s platforme, samt at opnå “mere til flere” ved at udvikle TV 2 Plays position som samlingssted for kvalitetsindhold via partnerskaber.
Strategien inkluderer også et omfattende “digitalt løft” af hele organisationen.
TV 2 har sat tre konkrete, målbare mål for 2030:
- Rækkevidde: 8 ud af 10 danskere skal være i kontakt med TV 2 hver uge.
- Streaming: 1,5 millioner danskere skal have et TV 2 Play-abonnement.
- Forbrug: Gennemsnitligt dagligt forbrug på TV 2 Play skal stige fra 14 til 20 minutter.
LÆS MERE: Streaming: Priserne er næsten fordoblet
-“Det er en ambitiøs og offensiv strategi, der har danskerne i centrum,” udtalte Anne Engdal Stig Christensen i forbindelse med præsentationen. Strategien sigter mod at udfolde sig fuldt ud fra årsskiftet og er et direkte svar på den hårde konkurrence og de forandrede medievaner i Danmark.
Mere til historien
Den nye strategi afløser TV 2’s 2025-plan, ”TV 2 Play til alle”, som især har haft fokus på at etablere streamingtjenesten TV 2 Play som en stærk aktør på det danske marked. I denne var målsætningen 1,3 millioner PLAY-abonnenter i 2025. Det forlød ikke, at denne var nået, så det må antages den ikke er.