Hyundai Inster – se dansk pris og salgsstart
Hyundai er klar med Inster, som bliver en af de billigste elbiler på det danske marked. Se pris og salgsstart her.

Der har været mange skriverier om Hyundai Inster, som er en lille billig elektrisk bybil fra Hyundai. Faktisk er den en af de billigste elbiler på det danske marked, når den kommer til salg.
Det er allerede nu muligt at forudbestille Hyundai Inster, mens de første eksemplarer leveres i starten af 2025.
LÆS MERE: Hyundai Ioniq 5 klar i ny faceliftet model
Hyundai Inster kommer i tre forskellige udstyrsvarianter, som hedder Essential, Advanced og Cross, der følger senere.
Prisen på basismodellen starter ved 179.995 kroner.
Ved basismodellen får du et 42 kWh batteri med 97 hk, der giver en rækkevidde på op til 320 kilometer (WLTP). Mens Long Range-modellen har et batteri på 49 kWh og 115 hk, hvilket giver cirka 50 kilometer rækkevidde yderligere. Prisen på denne model starter fra 191.995 kroner.


Inster kommer med 5 års garanti uden kilometerbegrænsning – præcis som de øvrige modeller fra Hyundai – samt 8 års batterigaranti eller max 160.000 kilometer alt efter hvad der kommer først.
Størrelsesmæssigt er der tale om en lille bybil med et SUV-design og designet adskiller sig også lidt fra mange andre på markedet. Der er plads til fire personer og bagagerummet kan rumme 280 liter.
LÆS MERE: Hyundai sætter prisen ned på Kona Electric
Hyundai Inster bliver tilgængelig i farverne: Buttercream Yellow, Abyss Black, Unbleached Ivory, Atlas White, Aero Silver (mat), Tomboy Khaki, Sienna Orange, Bijarim Khaki (mat) og Dusk Blue (mat).
Inster er med i opløbet om nomineringen til Car of the Year i Europa.
Mere til historien
Der afholdes snigpremiere på Hyundai Inster i Århus hovedbanegård i den kommende weekend (den 26.-27. oktober 2024, red.). Ligesom den tidligere i oktober har været udstillet på Københavns Hovedbanegård.
En ny opdatering i Google Maps kan give dig en kontant gevinst på 'op mod 2.000 kroner om året'. Men mens fossilbilisterne kan se frem til en nemmere hverdag, efterlades en stor gruppe bilister med en lang næse.
(mere…)NY UDVIKLING: Mens initiativgruppen nu dokumenterer klare fejlmønstre på Audi e-tron, har FDM netop opdateret listen over de alvorlige tekniske svigt. Samtidig lander en ny Audi-direktør midt i krisen. Se de seneste opdateringer her.
(mere…)Hyundai udvider nu deres elektriske offensiv med en kraftfuld nyhed. Elbilen kommer i 2026.
(mere…)Den kinesiske bilgigant stormer frem i både Europa og Danmark. Se de nye tal bag succesen og find ud af, hvilke modeller danskerne køber flest af.
(mere…)Skoda Elroq har netop sat en historisk rekord i Danmark. Den elektriske SUV er nu landets mest solgte bil efter 10.000 leveringer på rekordtid.
(mere…)GUIDE: Antallet af elbiler er eksploderet med 50 procent siden sidste år. Det lægger et massivt pres på lynladerne over julen. Her er tips til at styre udenom ladekøen, mens trafikken peaker.

Skal du tværs over landet i julen 2025? Så er du en del af en historisk stor flok af elbilister. Med over 500.000 elbiler på de danske veje er presset på infrastrukturen større end nogensinde før.
Selvom ladeinfrastrukturen er udbygget markant, viser data fra både Vejdirektoratet og ladeoperatøren Clever, at der opstår en kritisk flaskehals midt på dagen.
”Det sorte hul” mellem kl. 11 og 15
Ifølge Vejdirektoratets juletrafik-prognose er der i dag (lillejuleaften) særlig risiko for tæt trafik og kødannelser mellem kl. 11.00 og 14.00, især i retning fra hovedstadsområdet mod Fyn og Jylland.
Dette tidsrum falder næsten præcis sammen med ladeoperatørernes "sorte hul".
Clever melder nemlig om spidsbelastning på lynladerne mellem kl. 11.00 og 15.00, hvor aktiviteten forventes at ligge op mod 30 procent over normalen.
LÆS MERE: Audi-oprør eskalerer: Nu dokumenteres de mange fejl
4 gode råd til elbilister i juletrafikken: Sådan undgår du ladekøen
- Søg væk fra motorvejen: Undgå de mest populære "hotspots" som Køge, Ringsted, Odense og Fredericia. Find i stedet lynladere ved supermarkeder eller byggemarkeder lidt væk fra de store knudepunkter.
- Husk at opvarme batteriet: En kold elbil lader langsomt. Hvis du ikke forvarmer batteriet, kan ladetiden fordobles i vinterkulden. Indtast ladestanderen i bilens navigation. Så forvarmer mange biler automatisk batteriet, så det er klar til at modtage strøm lynhurtigt, når du ankommer.
- Stop ved 80 procent: De sidste 20 procent (fra 80 til 100%) tager ofte lige så lang tid at lade som de første 80 procent. Kør videre, når du har nok strøm til at nå frem. Det får afviklet køen hurtigere.
- Udnyt ydertimerne: Kan du køre før kl. 10 eller efter kl. 17? Så er der markant bedre plads, selv på de store rejsedage.
Selvom antallet af elbiler er steget eksplosivt, er ladeinfrastrukturen fulgt ret godt med. Clever har alene det seneste år øget antallet af lynladere med 31 procent for at imødekomme det stigende behov.
LÆS MERE: Ny Clever-funktion: Nu kan du oplade elbilen ved internetnedbrud
Hold øje med 2. juledag
Når julemiddagen er overstået, vender trafikken.
Vejdirektoratet forventer fornyet pres den 26. december, når folk søger retur mod Sjælland.
Igen er det tidsrummet mellem kl. 11.00 og 14.00, du skal forsøge at styre udenom, hvis du vil have lynhurtig adgang til strømmen.
Du kan altid følge den aktuelle trafiksituation og se eventuelle hændelser på Vejdirektoratets Trafikinfo.dk.
Redaktionel note: Artiklen er oprindeligt publiceret den 19. december 2025. Teksten er den 23. december 2025 aktualiseret.
Mere til historien
Elafgiften styrtdykker efter nytår, hvilket burde være en glæde for dig med elbil. Men tjek lige din elregning en ekstra gang – flere selskaber skruer nemlig prisen op, netop som afgiften ryger ned.

