Faceliftet Kia EV6 har længere rækkevidde
Kia er senere i år klar med en ny faceliftet model af deres populære EV6, som har længere rækkevidde og et nyt design.

Et større batteri og nyt design. Det er nogle af nyhederne i 2025-udgaven af Kia EV6, som allerede blev offentliggjort tilbage i maj måned. Men nu varer det ikke så længe før, at den bliver klar til bilkøberne.
Kia har gjort ”klar i kulissen” til den nye opdaterede model ved at sætte lagerbilerne ned på den nuværende Kia EV6 – og nu er den altså offentliggjort.
LÆS MERE: Kia rydder op – prisen sættes ned på EV6
Der er flere opgraderinger, hvoraf et større batteri og dermed længere rækkevidde er en af nyhederne.
Batteriet i 2025-udgaven er på 84 kWh, hvor det på nuværende model er på 77,4 kWh. Det betyder for rækkevidden, at den går fra 528 km til 582 km. Det skriver Insideevs.com.
Der er også kommet en opgraderet affjedring, som forbedrer stabiliteten og giver en bedre køreoplevelse.
Designet har desuden fået en opdatering – både ind- og udvendigt. Kia EV6 har nye forlygter, som er mere kantede end tidligere. Ligesom også den nedre kofanger er ændret og har et anderledes ventilationsdesign.

Indvendigt er der kommet noget ekstra ambientbelysning, samt et redesignet rat og den trådløse opladning til mobiltelefonen er ligeledes opdateret. Skærmen er fortsat en buet 12,3 tommer skærm – både som instrumentbræt, men også som infotainment skærm.
Kia EV6 (2025-modellen) understøtter nu OTA-opdateringer til øvrige komponenter af bilen – bortset fra navigationskortet.
Ellers er specifikationerne lig en nuværende model. Hvilket blandt andet inkluderer opladning fra 10-80 procent på 18 minutter ved en 350 kW lader (Kia EV6 understøtter 250 kW) og varianter med baghjuls- eller firehjulstræk med op til 325 hk.

LÆS MERE: Kia dumper prisen på Kia EV6 GT
Kia har endnu ikke oplyst de danske priser på den nye Kia EV6, men det ventes, at være nogenlunde de samme priser, som den nuværende Kia EV6 har. Det betyder en startpris fra omkring 379.900 kroner for Long Range (baghjulstræk).
Kia Danmark oplyser til MereMobil.dk, at de forventer Kia EV6 er klar til bestilling i den faceliftede model herhjemme sidst på året.
Mere til historien
Vi har tidligere testet den helt store Kia EV9, som er en bil, der giver en lysten til at tage på bilferie. Se vores test af bilen og teknikken her.
Læs også:
Flest danskere foretrak elbiler ved bilkøb i august
NY UDVIKLING: Mens initiativgruppen nu dokumenterer klare fejlmønstre på Audi e-tron, har FDM netop opdateret listen over de alvorlige tekniske svigt. Samtidig lander en ny Audi-direktør midt i krisen. Se de seneste opdateringer her.
(mere…)Hyundai udvider nu deres elektriske offensiv med en kraftfuld nyhed. Elbilen kommer i 2026.
(mere…)Den kinesiske bilgigant stormer frem i både Europa og Danmark. Se de nye tal bag succesen og find ud af, hvilke modeller danskerne køber flest af.
(mere…)Skoda Elroq har netop sat en historisk rekord i Danmark. Den elektriske SUV er nu landets mest solgte bil efter 10.000 leveringer på rekordtid.
(mere…)GUIDE: Antallet af elbiler er eksploderet med 50 procent siden sidste år. Det lægger et massivt pres på lynladerne over julen. Her er tips til at styre udenom ladekøen, mens trafikken peaker.

Skal du tværs over landet i julen 2025? Så er du en del af en historisk stor flok af elbilister. Med over 500.000 elbiler på de danske veje er presset på infrastrukturen større end nogensinde før.
Selvom ladeinfrastrukturen er udbygget markant, viser data fra både Vejdirektoratet og ladeoperatøren Clever, at der opstår en kritisk flaskehals midt på dagen.
”Det sorte hul” mellem kl. 11 og 15
Ifølge Vejdirektoratets juletrafik-prognose er der i dag (lillejuleaften) særlig risiko for tæt trafik og kødannelser mellem kl. 11.00 og 14.00, især i retning fra hovedstadsområdet mod Fyn og Jylland.
Dette tidsrum falder næsten præcis sammen med ladeoperatørernes "sorte hul".
Clever melder nemlig om spidsbelastning på lynladerne mellem kl. 11.00 og 15.00, hvor aktiviteten forventes at ligge op mod 30 procent over normalen.
LÆS MERE: Audi-oprør eskalerer: Nu dokumenteres de mange fejl
4 gode råd til elbilister i juletrafikken: Sådan undgår du ladekøen
- Søg væk fra motorvejen: Undgå de mest populære "hotspots" som Køge, Ringsted, Odense og Fredericia. Find i stedet lynladere ved supermarkeder eller byggemarkeder lidt væk fra de store knudepunkter.
- Husk at opvarme batteriet: En kold elbil lader langsomt. Hvis du ikke forvarmer batteriet, kan ladetiden fordobles i vinterkulden. Indtast ladestanderen i bilens navigation. Så forvarmer mange biler automatisk batteriet, så det er klar til at modtage strøm lynhurtigt, når du ankommer.
- Stop ved 80 procent: De sidste 20 procent (fra 80 til 100%) tager ofte lige så lang tid at lade som de første 80 procent. Kør videre, når du har nok strøm til at nå frem. Det får afviklet køen hurtigere.
- Udnyt ydertimerne: Kan du køre før kl. 10 eller efter kl. 17? Så er der markant bedre plads, selv på de store rejsedage.
Selvom antallet af elbiler er steget eksplosivt, er ladeinfrastrukturen fulgt ret godt med. Clever har alene det seneste år øget antallet af lynladere med 31 procent for at imødekomme det stigende behov.
LÆS MERE: Ny Clever-funktion: Nu kan du oplade elbilen ved internetnedbrud
Hold øje med 2. juledag
Når julemiddagen er overstået, vender trafikken.
Vejdirektoratet forventer fornyet pres den 26. december, når folk søger retur mod Sjælland.
Igen er det tidsrummet mellem kl. 11.00 og 14.00, du skal forsøge at styre udenom, hvis du vil have lynhurtig adgang til strømmen.
Du kan altid følge den aktuelle trafiksituation og se eventuelle hændelser på Vejdirektoratets Trafikinfo.dk.
Redaktionel note: Artiklen er oprindeligt publiceret den 19. december 2025. Teksten er den 23. december 2025 aktualiseret.
Mere til historien
Elafgiften styrtdykker efter nytår, hvilket burde være en glæde for dig med elbil. Men tjek lige din elregning en ekstra gang – flere selskaber skruer nemlig prisen op, netop som afgiften ryger ned.

