Volkswagen på vej med ID.1
Volkswagen har netop afsløret, at de er i gang med at udvikle en billig elbil, som vil få en pris omkring 150.000 kroner. Den ventes at hedde ID.1.
En micro-elbil er på vej fra Volkswagen. Det forventes at få en pris fra omkring 150.000 kroner (21.000 euro). Det skal lige nævnes, at der allerede sidste år omkring denne tid på året var rygter om denne bil.
Udviklingen af elbilen er startet lyder det fra Volkswagen. Det skriver Autocar.
Kigger man på navngivningen af elbiler hos Volkswagen, så ventes det navnet på micro-bilen bliver ID.1. Volkswagen bekræftede også allerede i januar 2024 en ID.1, så vi må vente og se om det er denne der er tale om.
LÆS MERE: Volkswagen vil eje teknologier selv
Du skal dog væbne dig med tålmodighed, hvis du tænker, at det kunne være noget for dig. Volkswagen har nemlig oplyst, at denne micro-elbil først vil blive lanceret i 2027.
🚘 Her finder du et kæmpeudvalg af pærer, olier, bilpleje og alt du har behov for til din bil. Tjek udvalget af biltilbehør og priserne her Annoncelink Bemærk! Der er dag-til-dag levering og 365 dage returret.
Sparsomt med detaljer om ID.1
Detaljerne om micro-elbilen er sparsomme. Det forlyder dog, at den vil blive udviklet og produceret i Europa. Det kræver, at Volkswagen kan gennemføre nogle besparelser og reducere nogle omkostninger inden 2026.
Kinesiske bilproducenter presser på – både hos Volkswagen og andre. Ligesom det at der måske kommer told på elbiler, som produceres i Kina, også presser en række producenter.
BYD arbejder pt. på at få importeret deres billigste elbil, som også ventes at have en pris på omkring 150.000 kroner.
Det er derfor spændende om det er for længe ud i fremtiden, at Volkswagen er klar med deres bud. Kigger vi på fossilbiler har de haft stor succes med deres Up.
Volkswagen er i øvrigt klar med deres ID.2 i efteråret 2026.
LÆS MERE: Volkswagen ID.2 – elbil til under 200.000 kroner
Mere til historien
Mange kinesiske elbilsproducenter har lagt mærke til, at konkurrencen er begrænset på det europæiske marked, mens den er rigtig hård på det kinesiske marked.