Netflix har succes med reklame-abonnement

Hader du reklamer på tv? Så er du én af få. Netflix har i hvert fald stor succes med deres reklameabonnement.

Netflix-streaming
Netflix har succes med deres reklame-baserede abonnement. (Foto: John-Mark)

En af fordelene ved streaming er, at man slipper for de mange reklamer. Det er i hvert fald min egen personlige holdning. Men det er åbenbart ikke alle, som har det sådan.

Netflix har netop meldt ud, at der er 40 millioner månedlige aktive brugere på deres abonnement med reklamer. Det skriver GSMArena.

LÆS MERE: Netflix og Disney+ kvæler ikke dansk streaming

Tallene viser også, at 70 procent af dem, som har reklameabonnementerne, faktisk ser mere end 10 timers Netflix om måneden, hvilket ifølge analysefirmaet Nielsen er 15 procent mere end den nærmeste konkurrent.

Der er nu 270 millioner abonnenter på Netflix verden over.

På de markeder, hvor det er muligt at købe annonce-abonnementet vælger mere end 40 procent af nye brugere altså det. Det skriver The Verge. Prisen spiller helt sikkert ind og kan derfor også være fordi, at Netflix tidligere i år fjernede det billigste basis-abonnement.

Det forlyder, at Netflix arbejder på at lancere en intern annonceplatform inden udgangen af 2025, som vil give annoncørerne nye måder at få indsigt og måle effekt på.

Amy Reinhard, som er President of Advertising hos Netflix, fortalte desuden også, at Netflix er meget strategiske i forhold til måden annoncer præsenteres på så brugernes oplevelse er så god som mulig.

Mere til historien

Netflix er den største streamingtjeneste i Danmark med en markedsandel på ca. 21 procent. Men tjenesten er gået tilbage i 1. kvartal 2024, ifølge tal fra Justwatch.com. På verdensplan gik Netflix dog frem i årets første kvartal.

Her kan du se fodbold på streaming og tv

OVERBLIK: Fodboldsæsonen er så småt ved at begynde og vi har samlet et overblik over, hvor du kan se det.

(mere…)
Viaplay er nu ene-ejer af Allente

Viaplay Group styrker sin position på det nordiske streamingmarked.

(mere…)
Apple ønsker at købe F1-rettighederne

RYGTE: Apple er i forhandlinger om F1-rettighederne i USA i kølvandet på deres F1-film.

(mere…)
Tour de France får AI-genererede undertekster

Hvis du slår undertekster til under årets Tour de France på TV 2, så vil de være genereret ved hjælp af kunstig intelligens.

(mere…)
Donald Trump klar med egen streamingtjeneste

Tidligere kom Donald Trump med eget teleselskab – nu er han klar med egen streamingtjeneste.

(mere…)
Netflix satser massivt på succesgenre

Anime er ikke længere en niche, men en milliardforretning.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram