Netflix har succes med reklame-abonnement
Hader du reklamer på tv? Så er du én af få. Netflix har i hvert fald stor succes med deres reklameabonnement.
En af fordelene ved streaming er, at man slipper for de mange reklamer. Det er i hvert fald min egen personlige holdning. Men det er åbenbart ikke alle, som har det sådan.
Netflix har netop meldt ud, at der er 40 millioner månedlige aktive brugere på deres abonnement med reklamer. Det skriver GSMArena.
LÆS MERE: Netflix og Disney+ kvæler ikke dansk streaming
Tallene viser også, at 70 procent af dem, som har reklameabonnementerne, faktisk ser mere end 10 timers Netflix om måneden, hvilket ifølge analysefirmaet Nielsen er 15 procent mere end den nærmeste konkurrent.
Der er nu 270 millioner abonnenter på Netflix verden over.
På de markeder, hvor det er muligt at købe annonce-abonnementet vælger mere end 40 procent af nye brugere altså det. Det skriver The Verge. Prisen spiller helt sikkert ind og kan derfor også være fordi, at Netflix tidligere i år fjernede det billigste basis-abonnement.
Det forlyder, at Netflix arbejder på at lancere en intern annonceplatform inden udgangen af 2025, som vil give annoncørerne nye måder at få indsigt og måle effekt på.
Amy Reinhard, som er President of Advertising hos Netflix, fortalte desuden også, at Netflix er meget strategiske i forhold til måden annoncer præsenteres på så brugernes oplevelse er så god som mulig.
Mere til historien
Netflix er den største streamingtjeneste i Danmark med en markedsandel på ca. 21 procent. Men tjenesten er gået tilbage i 1. kvartal 2024, ifølge tal fra Justwatch.com. På verdensplan gik Netflix dog frem i årets første kvartal.