Google har fået nyt logo
Google har afsløret deres nye logo, som har gennemgået en større designændring. Dette er den største ændring siden 1999.
Google har i går (1. september 2015) introduceret et nyt og redesignet logo, hvilket kommer efter de også internt i firmaet har haft en større ændring. Det skriver The Verge.
På det nye logo er skrifttypen ændret til at være sans-serif, hvilket giver et mere moderne udtryk. Desuden er farverne blevet ændret en lille smule også i nuancen.
Du kan se logoet blive introduceret i videoen herunder, der foruden det nye logo også fortæller lidt om udviklingen af det gennem årene.
Googles logo så dagens lys i 1998, men allerede året efter, 1999, kom en stor ændring. Og det nye logo er den største ændring siden dengang. Google har siden 1998 holdt fast i de fire farver – blå, rød, gul og grøn, selvom der undervejs har været ændret i farvekoderne.
Udrulningen af det nye logo er i gang og det vil blive synligt på tværs af alle Googles produkter i nær fremtid. Du kan eksempelvis netop nu se det gamle logo blive visket ud på Google.com til fordel for det nye. Tryk på billedet til højre for at se denne lille animation.
Hvorfor har Google redesignet logoet?
Der er ikke nogen specifik grund til, at Google har valgt at redesignet deres logo, men det nye skal få folk til at reflektere mere over, at Google magien virker for dem – selv på de mindste skærme.
Og at få det nye logo til at fremstå flot og tydeligt på de små skærme virker til, at have været en af de helt store bagtanker bag ændringen. Det nye design er nemmere at læse på skærme, da det fremstår tydeligere. Google har lavet en variation af det nye logo, som kun fylder 305 bytes, mens det gamle logo fyldte 14.000 bytes i den mindste variant.
Den nye skrifttype ses også allerede på de små genveje til blandt andet Google+.
Mere til historien
Du kan på The Verge kører musen henover logoet og se rettelserne og derved sammenligne de to logoer.