Danskerne kigger mere på skærmen end nogensinde før

En ny undersøgelse viser, at danskerne kigger på skærmen mere end nogensinde før. Deloitte har igen i år undersøgt vores digitale vaner.

YouSee Play TV fjernbetjening
Danskerne elsker skærme uanset om det er TV, smartphone eller lignende, så bruges der meget tid foran den (Foto: MereMobil.dk)

Deloitte er klar med deres årlige undersøgelse Digital Consumer Trends 2022. Her har de undersøgt danskernes digitale vaner.

Det ses tydeligt, at voksne danskere har et stort brug og behov for skærmtid.

I undersøgelsen har 34 procent svaret, at de spiller digitale spil dagligt. Mens 27 procent streamer enten film eller serier hver eneste dag og 23 procent ser traditionelt TV.

Streaming har overhalet flow-TV i Danmark

Selvom nedlukningerne under pandemien har givet højere brug af diverse skærme, streamingtjenester osv. så fortsætter denne vækst, selvom der ikke længere er nedlukninger eller restriktioner herhjemme.

Men både gaming, streaming og flow-tv er fortsat i fremgang blandt danskerne. Det viser undersøgelsen.

I 2021 forlød det at 74 procent af de danske respondenter i undersøgelsen havde adgang til en streamingtjeneste. Dette tal er i 2022 på 80 procent. Danskerne har også mere end én streamingtjeneste. Undersøgelsen viser, at danskerne i snit har adgang til 3,1 streamingtjeneste, hvor det sidste år var 2,9 streamingtjenester.

Selvom Netflix har meldt ud, at de har mistet abonnenter. Så går det altså frem for mange.

Deloittes undersøgelse omfatter i år besvarelser fra 36.150 respondenter i alderen 18 år til 75 år. Disse kommer fra 21 lande på fire kontinenter. I Skandinavien har der været 4.000 respondenter og 1.000 af disse er danskere. Du kan se hele undersøgelsen her.

Det ses her at mange bruger smartphonen til sociale medier, mobilbank, søge efter ting, tjekke webshites, online shopping og spille spil (Kilde: Deloitte Digital Consumer Trends 2022)

Det ses også tydeligt, at smartphonen bruges hyppigt til en række ting. Men ret interessant er det også, at 58 procent af skandinaverne indrømmer, at de bruger for meget tid på deres smartphone.

GUDIE: Slip af med din smartphone-afhængighed

Mere til historien

I undersøgelsen blev det også konkluderet, at 95 procent af den danske befolkning ejer en smartphone eller har adgang til en.

Disse børnespil stjæler dine data – se listen

En ny dansk undersøgelse af mobilspil viser hvilke populære børnespil, der videregiver børn og unges data. Se listen her.

(mere…)
Rekordsalg af high-end smartphones i 2023

Sidste år blev der solgt et rekordhøjt antal smartphones i high-end-kategorien, hvis man skal tro tal fra analysefirma.

(mere…)
Danskerne vilde med live-streaming

DR's årlige rapport om medieudviklingen er på vej og viser, at danskerne er vilde med at streame live.

(mere…)
Tæt på 90 procent af amerikanske teenagere har en iPhone

En ny undersøgelse viser, at størstedelen af de amerikanske teenagere har valgt iPhone, som deres mobil.

(mere…)
Forventning: Black Friday vil vare en måned

Som forbruger går du ind i et skal-skal ikke-halvår, hvor din yndlings webshop risikerer at lukke, vurderer ekspert.

(mere…)
Batteriet er det vigtigste i en smartphone

Tæt på halvdelen af danskerne er utilfredse med batteriets levetid i deres telefon.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram