Netflix-ambition: Nyt abonnement skal give 40 millioner nye brugere

Når Netflix som ventet lancerer et reklamefinansieret abonnement er Danmark i første omgang ikke med i puljen.

Netflix har i indeværende år tabt tæt på 1,2 millioner betalende kunder. Foto: Netflix

Netflix sigter tilsyneladende efter at lokke 40 millioner nye brugere ind i folden frem mod udgangen af ​​2023.

Det fremgår af en rapport, som det amerikanske dagblad The Wall Street Journal er kommet i besiddelse af.

Tallet er en del af forhandlingerne mellem Netflix og de reklamekøbere, som er en del af streaminggigantens plan om en ny og annonceunderstøttet version.

De første 4,4 millioner nye abonnenter forventes, at være i hus inden udgangen af i år, og af de i alt 40 millioner nye kunder i butikken vil de 13,3 millioner være fra USA.

Således er Netflix formentlig tæt på, at søsætte planen om et reklamefinansieret niveau, som udvikles i samarbejde med Microsoft.

– “Vi er stadig i den tidlige fase med at beslutte, hvordan vi skal lancere et lavere prissat, annonceunderstøttet niveau. Der er ikke truffet nogen beslutninger,” udtaler en talskvinde for Netflix til The Wall Street Journal.

Ifølge avisen er den omtalte rapport delt mellem Netflix og Microsoft på den ene side og annoncekøberne.

Ifølge rapporten går Netflix i første omgang uden om Danmark og resten af de nordiske lande med den annoncefinansierede version.

Således skulle Netflix ifølge The Wall Street Journal have kig på lande som Australien, Brasilien, Canada, Japan, Korea og Mexico samt europæiske lande som Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien.

Mere til historien

Netflix, der faktisk i år har 25 års jubilæum, har alene i jubilæumsåret indtil videre tabt tæt på 1,2 millioner betalende kunder. Læs mere om det her

Apple går efter rettigheder til VM i klubfodbold

Streamingtjenesterne går efterhånden mere og mere efter sportsrettigheder, da der er "kunder i sport". Det gælder også Apple.

(mere…)
Netflix vækster i første kvartal 2024

KORT NYT: Netflix har haft en god start på 2024, hvor første kvartal viste større vækst i abonnenter end forventningerne havde været.

(mere…)
Max: Her er priserne i Danmark

I næste måned sættes stikket i til Max. Her er priserne på abonnementerne. Læs mere om dem her.

(mere…)
Sportfan? Du kommer til at betale

Fra den kommende sportssæson er det nye tider på streamingtjenesterne. Regningen ender hos dig som sportsfan.

(mere…)
Disney+ overtager fodboldrettigheder

Disney+ Danmark har sikret sig rettighederne til en række europæiske topkampe.

(mere…)
Danskernes streaming når nye højder

TV 2 Play og DRTV driver udviklingen i danskernes streaming-lyst med blandt andet sport og dækning af tronskifte.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram