Stor dansk netbutik ramt af pakkekaos op til jul

En tsunami af bestillinger har udløst et pakkekaos hos en stor netbutik, der har trukket både bestyrelsesformanden og direktøren ud på lageret for at pakke.

Stor succes på Black Friday og til jul jubler de fleste netbutikker over, men hvad sker der, hvis ens salgssucces pludselig har en grim bagside? Antallet af forventede ordrer er vildt underestimerede, pakkerne kommer ikke frem til tiden, og kunderne kaster deres vrede ud på nettet via tjenester som Trustpilot.

Præcis dette har den store netbutik Proshop været ude for, skriver Finans.

Proshop solgte over dobbelt så meget som estimeret på Black Friday. Kalkulen sagde cirka 40.000 ordrer i bogen. Reelt skulle der ekspederes 100.000 pakker, fortæller adm. direktør Ivan Jæger Christiansen.

Butikken slås stadig med pakker fra Black Friday, der her midt i december ikke er fremme hos modtagerne endnu.

Direkøren mener de var for aggressive med priserne samtidigt med, at kapaciteten ikke kunne følge med. Når kunderne regner med levering fra dag-til-dag, som Proshop oftest gør, så bliver de skuffede.

Alle mand er kaldt ud på lageret for at pakke. Det gælder også direktøren, bestyrelsesformanden og stifteren.

Proshop lover dog, at pakkerne kommer frem inden jul.

Der pakkes som aldrig før

Antallet af pakker, som følge af nethandel, ventes at slå rekord endnu engang her i 2019.

I 2017 omdelte Postnord 10 millioner pakker fra e-butikkerne. I 2018 var tallet steget til 11 millioner. I 2019 regner Postnord med endnu en rekord, skriver TV 2 Fyn. Bring forventer en fordobling af pakkeleveringerne til julehandlen i år.

Hos en anden af de store mobiltilbehørsshops, Mobilcovers.dk, har de også mærket travlheden efter Black Friday, Cyber Monday og ikke mindst julehandlen. Her er lageret dog ikke ramt af kaos som hos den store konkurrent små 17 kilometer derfra i Aarhus-området.

– ”Vi er 100% med. Der er selvfølgelig pres på omkring deadline for afsendelse hver dag, men vi når det. Og det er til trods for stor vækst sammenlignet med sidste år. Men planlægningen hos os har været rigtig god. Både med ekstra bemanding på lageret, samt kontoret, hvor alle er klar til at hjælpe til, hvis det kniber,” fortæller Bjarke Mailund Thomsen, direktør, Maulund A/S, der står bag Mobilcovers.dk.

Ligesom hos Proshop så lover også Mobilcovers.dk at pakkerne er fremme og klar til at blive lagt under juletræet. Fristen er i år den 23. december 2019 klokken 13 hos Mobilcovers.dk. Overholdes deadlinen er pakken fremme om morgenen juleaftensdag, lover direktøren.

Den officielle frist for at sende pakker med Postnord er fredag den 20. december 2019, hvis pakken skal nå frem til modtageren inden juleaften. Du kan læse mere om pakkefristerne til julen 2019 her.

BLIV OPDATERET: Synes du dette var spændende læsning? Modtag de seneste nyheder gratis i indbakken hver mandag, onsdag og lørdag. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst.


Mere til historien

Inden du bestiller din vigtig julegave, så kontakt eventuelt netbutikken først og spørg, om de kan levere inden juleaften.

Få styr på de nye energimærker

EU har ændret energimærkningen for TV og elektroniske skærme samt hårdehvidevarer. Nu er de slut med at gå efter A+++. Læs om de nye energimærker her.

(mere…)
Pas på med konkurrencer – sælger dit telefonnummer

TIP: Vind en iPad... Undlad at falde i fælden. Konkurrencerne er designet med henblik på at sælge dit telefonnummer og mailadresse.

(mere…)
Netflix-kunderne har krav på kompensation

Når Netflix skærer 25 procent af billedkvaliteten har kunderne krav på kompensation, lyder det fra en ekspert.

(mere…)
Corona-karantæne giver øget dataforbrug

Covid-19 er skyld i, at datatrafikken er steget markant de seneste dage – og formentlig ikke toppet endnu. Det viser nye tal fra et teleselskab.

(mere…)
Se dig for når priserne går helt i sort – Black Friday 2019

Pas på priserne! Black Friday giver ikke altid de billigste priser. Se hvad danskerne jagter på Black Friday-udsalget, og hvordan du gør den bedste handel.

(mere…)
Mobilkunde betalte 4.400 kroner for abonnement, og klagede

En uopmærksom mobilkunde opdagede ikke der blev trukket penge for to mobilabonnementer på hendes konto. Forbrugeren klagede til Teleankenævnet.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram